شرکت های بیمه آسیا و دانا پذیرش نشدند

ایبنا – پذیرش بیمه های آسیا و دانا در بورس به تعویق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار درباره پذیرش شرکتهای بیمه دانا و آسیا در جلسه روز یکشنبه هیات پذیرش اوراق بهادار گفت: فرصت برای بررسی بیمه دانا نبود و بررسی مباحث بیمه آسیا نیز نیمه تمام باقی ماند و به جلسه هفته آینده موکول شد.


وی درباره مهمترین مباحث مورد بحث در بیمه آسیا که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: بند 3 حسابرس در مورد ذخایر فنی بیمه ای باید از طرف سازمان حسابرسی به بورس ارایه شود ، همچنین از پرتفوی سرمایه گذاری بیمه آسیا اطلاعات بیشتری ارایه شود و امیدنامه نیز تکمیل شود.
قالیباف در ادامه گفت: ادامه بررسی بیمه آسیا به جلسه هفته آینده موکول شد و فرصت برای بررسی بیمه دانا نشد.
وی به دیگر مباحث مورد بررسی بیمه آسیا اشاره کرد و افزود: جزییات مربوط به آخرین وضعیت استقرار سیستم های جدید اطلاعاتی از پیمانکار مربوط اخذ و در امیدنامه به اطلاع بازار رسانده شود و هیات مدیره شرکت متعهد شود به گونه ای برنامه ریزی کند که حداکثر تا پایان مهلت قرارداد مربوط ، کلیه بخش های این سیستم در سطح شرکت استقرار یابد.
وی همچنین سپرده صد در صدی وجوه شرکت در سپرده گذاری مرکزی و ارایه رونوشت قرارداد مربوط به ماده 37 دستورالعمل پذیرش به بورس را از دیگر موارد مورد نیاز برای پذیرش بیمه آسیا اعلام کرد.
قالیباف ادامه داد: تاییدیه بیمه مرکزی درباره رعایت ضوابط و مقررات نهاد ناظر و مجوز فعالیت در صنعت بیمه با توجه به خصوصی شدن این شرکت توسط بیمه مرکزی از دیگر موارد مورد نیاز این شرکت بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس بررسی پذیرش این بیمه ها به هفته آینده موکول شد و در صورت پذیرش یکی از این بیمه ها در جلسه هفته آینده هیات پذیرش، بر طبق قانون 5 روز بعد از پذیرش و درج این شرکت می تواند در بورس عرضه شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =