شاخص بورس آسیا از رونق افتاد/ یورو تقویت شد

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه با کاهش روبرو شد؛ اما یورو در برابر دلار تقویت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه با روند نزولی شروع به کار کرد؛ در حالی که اوراق بهادر رونق پیدا کرد. در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۰.۰۶ دهم درصد کاهش یافت و بورس نیکی ژاپن هم ۰.۱ درصد پایین آمد.

در کره جنوبی شاخص کاسپی به دنبال عملکرد ضعیف سهام شرکت سامسونگ ۱.۴ درصد افت کرد؛ اما در اندونزی شاخص بورس این کشور به دلیل ارتقاء رتبه اعتباری اندونزی از سوی موسسه فیچ، جهش داشت.

در آمریکا به دنبال داغ شدن فرآیند تصویب نهایی لایحه اصلاح بودجه در این کشور و بروز برخی تنش ها، شاخص بورس داوجونز، اس اند پی ۵۰۰ و نزدک هر کدام به ترتیب ۰.۱۱ درصد، ۰.۰۸ درصد و ۰۰۴ درصد کاهش پیدا کردند؛ اما اوراق بهادر ۱۰ ساله آمریکا با رشد ۲.۵۰ درصدی، بهترین عملکرد خود از مارس سال جاری میلادی به بعد را تجربه کرد.

در بازار جهانی ارز هر یورو به ۱۳۴.۶۰ ین رسید که نشان از عملکرد قوی پول اروپا در مقابل ارز ژاپن است و هر دلار به ۱۱۳.۳۹ ین رسید که بعداز رشد ۰.۴ درصدی پول آمریکا در برابر پول ژاپن در روز چهارشنبه، با مقاومت جایگاه خود را حفظ کرد.

همچنین هر یورو به ۱.۱۸۶۷ دلار رسید که بازتاب تقویت یورو در برابر دلار به نسبت ابتدای هفته است و شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با مقاومت به ۹۳.۳۸۳ واحد رسید. بر همین اساس، قیمت منطقه ای طلا هم به دلیل عملکرد نسبتا ضعیف دلار تقویت شد و هر اونس طلا به یکهزار و ۲۶۷ دلار و ۳۱ سنت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  30