رمزارز برای ورود به حوزه پرداخت نیازمند نظارت بانک مرکزی است

معاون وزیر اقتصاد با بیان این که استخراج رمزارز نوعی ایجاد دارایی است و برای همین می توان آن را صنعت دانست گفت وقتی با آن بخواهید پرداختی انجام دهید نیاز به مدیریت و نظارت بانک مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدعلی دهقان دهنوی در برنامه تیر امشب شبکه خبر گفت: استخراج رمزارز، صنعت یا پدیده‌ای جدید است و باید معایب و محاسن آن‌را با هم دید و ضمن مدیریت معایب، از مزایای آن به نفع کشور استفاده کرد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: استخراج رمزارز نوعی ایجاد دارایی است برای همین می توان آن را صنعت گرفت، اما وقتی با آن بخواهد پرداختی انجام شود، نیاز به مدیریت و نظارت بانک مرکزی است.

وی گفت: آنها که می خواهند در این صنعت کار کنند باید بدانند که این صنعتی با ریسک بسیار بالاست و رمزارزها از جمله بیت کوین با نوسان شدید قیمت روبرو هستند.

معاون وزیر اقتصاد درباره رمزارز بیت کوین نیز افزود: رمز ارزها انواع مختلف و اسامی گوناگون دارند و یکی از آنها که معروف و رایج تر است بیت کوین نام دارد.

دهقان دهنوی با اشاره به تعریف فناوری بلاک چین و رمزارزها گفت: بلاک چین فناوری ای است که اجازه می دهد اطلاعات را به شکل رمزنگاری شده و توزیع شده داشته باشیم و استخراج رمز ارز کسب و کار و صنعتی است که با استفاده از فناوری بلاک چین، افراد تلاش می کنند رمزارزها را بدست بیاورند یعنی رمزارز پاداش کسی است که از فناوری بلاک چین برای بدست آوردن رمزارز استفاده کرده است.

دهقان افزود: بلاک چین فناوری است که هم برای تولید رمز ارز داخلی و هم برای تولید امضای دیجیتال می توان از آن استفاده کرد.

وی همچنین گفت: قابلیت داد و ستد با رمزارز بسیار محدود است.

احمد محمدی انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مزایا و معایب کسب و کار استخراج رمزارز گفت: از ظرفیتهای خوب رمز ارز می توان استفاده کرد، چون قابلیت پیگیری ندارد لذا می توان از طریق آن برای کشور ارزآوری کرد و یا واردات انجام داد.

انارکی با اشاره به تاثیر استفاده از رمزارز در افزایش مصرف برق، همچنین گفت: وزارت ارتباطات می تواند در بحث شناسایی و رصد دستگاه های رمزارزها مشارکت کند و در ضمن باید توجه داشت که مشکل مصرف برق بیشتر در تابستان اتفاق می افتد و مشکلی از این بابت در فصول دیگر نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  50  =