رئیس بانک مرکزی اروپا خواستار افزایش ارزش یورو شد

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت این بانک باید گزینه تزریق پول به اقتصادهای حوزه یورو را مدنظر قرار دهد تا نرخ برابری یورو در مقابل دلار مجددا افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از گاردین، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا روز یکشنبه گفت، این بانک باید گزینه تزریق پول به اقتصادهای حوزه یورو  را مدنظر قرار دهد تا نرخ برابری یورو در مقابل دلار مجددا افزایش یابد.
دراگی که برای مقابله با نرخ بالای بیکاری و بخش بانکی ضعیف از طریق تزریق پول بیشتر به سیستم مالی تحت فشار قرار گرفته است، گفت، تقویت یورو دلیل دیگری برای مدنظر قرار دادن یک اقدام محرک اقتصادی بیشتر است.
ارزش یورو در برابر دلار از تابستان گذشته تاکنون حدود 10 درصد افزایش یافته و موجب ارزان تر شدن واردات و کاهش نرخ تورم در حوزه یورو شده است. ماه گذشته آمارهای رسمی نشان داد که نرخ تورم حوزه یورو از 0.7 درصد به 0.5 درصد کاهش یافته، در حالی که بر اساس اهداف تعیین شده نرخ تورم باید به 2 درصد برسد.
دراگی که در نشست بهاره صندوق بین المللی پول سخن می گفت، اظهار داشت، به دنبال کاهش قیمت کالاها و به خصوص سوخت نسبت به سال گذشته، نرخ تورم کاهش یافته است. تاثیرات تورمی افزایش مالیات بر ارزش افزوده نیز از بین رفته است. تقاضای پایین، به خصوص در کشورهایی که به شدت از بحران مالی آسیب دیده اند، دلیل دیگری بوده که در کنار کاهش ارزش یورو موجب کاهش نرخ تورم شده است.
کشورهای اسپانیا، ایتالیا و یونان برخی از کشورهایی هستند که خواستار انجام اقدامات محرک اقتصادی برای مقابله با کاهش تورم شده اند.
هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا تاکنون درخواست ها برای مقابله با نرخ پایین تورم با استفاده از ابزارهایی نظیر سیاست تسهیل کمی که شامل تزریق پول بیشتر به سیستم بانکی برای افزایش ارائه اعتبارات می شود، را رد کرده است.
گفته می شود که دراگی قصد دارد سریعتر اقدام کند و تاکید وی بر تاثیرات منفی ارزش پولی بالاتر، راهی برای افزایش فشار وی بر همکارانش در هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا برای پذیرش سیاست تسهیل کمی ارزیابی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  1