دونالد ترامپ با انتشار عکس بازداشت خود به ایکس (توییتر سابق) بازگشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به توییتر بازگشت و تصویر بازداشت خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو ایلان ماسک ماه‌ها قبل، پس از خرید شبکه اجتماعی توییتر (با اسم جدید ایکس)، دسترسی به مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مسدود‌شده را دوباره آزاد کرد و اکانت دونالد ترامپ هم در میان آن‌ها بود. بااین‌حال، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌تازگی به ایکس (توییتر سابق) برگشته است تا تصویر بازداشت خود را به اشتراک بگذارد.

دونالد ترامپ پنج‌شنبه به اتهام تلاش برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 در ایالت جورجیا خود را به زندان شهرستان فولتون معرفی کرد و در آنجا تصویر بازداشت خود را به ثبت رساند. او حالا از همین تصویر برای انتشار اولین پست خود در ایکس پس از 8 ژانویه 2021 که اکانتش مسدود شده بود، استفاده کرده است.

در ژانویه 2021، پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، ایکس اکانت رئیس‌جمهور وقت آمریکا را به‌خاطر ریسک تشدید خشونت‌آفرینی مسدود کرد. دسترسی او به پلتفرم‌های متا هم مسدود شده بود و ازهمین‌رو، ترامپ دست به تأسیس شبکه اجتماعی خودش با نام Truth Social زد.

 

دونالد ترامپ دوباره در ایکس فعالیت می‌کند؟

از زمان آغاز به کار Truth Social، ترامپ تمام فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی انجام می‌داد، اما مجله رولینگ استون در ماه ژانویه گفته بود که ترامپ دیگر نمی‌خواهد قرارداد انحصاری خود را با Truth Social تمدید کند. این قرارداد قرار بود در ماه ژوئن منقضی شود. اکنون شاهد بازگشت دوباره او به ایکس هستیم.

ایلان ماسک در تاریخ 18 نوامبر 2022 یک نظرسنجی برگزار کرد تا نظر کاربران را درباره بازگشایی دسترسی اکانت دونالد ترامپ جویا شود. درنهایت از مجموع 15 میلیون رأی، حدود 51.8 درصد به بازگشایی و 48.2 درصد به عدم بازگشایی اکانت ترامپ رأی دادند.

بااین‌حال، ترامپ گفته بود که نیازی به بازگشت به توییتر ندارد، چون Truth Social عملکرد خوبی داشته است و به نظر او، مشکلات زیادی در توییتر وجود دارد. حالا باید دید که آیا رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دوباره فعالیت جدی را در ایکس آغاز خواهد کرد یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −    =  50