حذف صفر از پول ملی فعلا منتفی است

سیدشمس‌الدین حسینی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص حذف صفر از واحد پولی کشور در کمیسیون اقتصاد گفت: با توجه به نوسانات ارزی به این جمع‌بندی رسیدیم که صفر از واحد پولی کشور حذف شود اما این موضوع به فرصت دیگری موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید شمس‌الدین حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی اعلام کرد که پیگیری بحث رفرم پولی به زمان دیگری موکول شده است.

وی توضیح داد: حذف صفر از واحد پولی کشور در کمیسیون اقتصاد دولت تصویب شد و لایحه‌ای نیز به دولت ارائه کردیم اما با توجه به نوسانات ارزی به این جمع‌بندی رسیدیم که موضوع به فرصت دیگری موکول شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بحث آخرین تحولات مربوط به معوقات بانکی، اظهار داشت: همیشه به صورت متعارف بحث مطالبات معوقه بانک‌ها پیگیری و اقداماتی نیز انجام می‌شود.

حسینی افزود: بانک‌ها وثایق کافی مطالباتی که دارند به اجرا می‌گذارند که خود اینها بر اساس رقم اعلام شده از سوی وزیر دادگستری بالغ بر 27 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: پرونده برخی بدهکاران که ارقام بدهی آنها بالاتر بود، در کارگروه مشترک در حال بررسی است که نیازمند کار حقوقی مجدد است و برخی پرونده‌ها نیز در مرحله قضایی قرار دارند که پیگیری می‌شوند.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره آخرین تحولات مربوط به پیامد‌های تحریم‌ها، اظهار داشت: اقتصاد ایران اقتصاد بزرگی است و تحریم‌کنندگان هم این را می‌دانند.
حسینی با بیان اینکه آنها وارد یک بازی شدند که باید با تدبیر هم از آن خارج شوند، افزود: در برخی حوزه‌ها سختی‌هایی داریم که از جمله آنها بحث تأمین مواد اولیه دارویی است که برخلاف ادعای غربی‌ها به مردم ایران فشار وارد کردند که کار غیر اخلاقی و غیر انسانی بود.

وی ادامه داد:‌ نقل و انتقال پول حتی برای دارو را دشوار کردند که البته با مجموع تلاش‌های صورت گرفته، این مضایق برطرف شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پیش‌بینی می‌کنم سال آینده را هم با توفیق پشت سر بگذاریم و نکته حائز اهمیت این است که تحریم‌ها در دراز مدت به سود ما بوده است.

حسینی افزود: ایران بازیگر اصلی در حوزه نفت و گاز است و چشم‌پوشی از تجارت و تبادل با کشورمان کار سختی است و الان بالغ بر 150 کشور با ما ترانزیت و تجارت دارند.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی انجام شده و اشتیاق برای اجرای خطوط انتقال برق و گاز و انرژی حکایت از آن دارد که در این مناسبات ایران و شرکای تجاری‌اش راه تداوم فعالیت‌ها را می‌پیمایند.

وزیر اقتصاد و دارایی در واکنش به ادعای شائبه انتخاباتی بودن افزایش یارانه‌ها و پرداخت سهام عدالت، اظهار داشت: مردم ایران به پول رای‌ نمی‌دهند و اگر کسی چنین تصوری دارد، باید آن را اصلاح کند.

حسینی افزود: قوه تشخیص مردم ما فراتر از معیارهای مادی است و اگر کسی غیر از این معتقد است، شفاف بگوید.

وی در پایان با اشاره به تصویب بودجه سه دوازدهم در مجلس تصریح کرد: هنگامی که این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسید و قانون شد، وظیفه ما این است که در چارچوب این قانون بهترین خدمات را به ملت ادامه دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  30