توفیق اجباری برای کارمندان تهرانی

تعطیلی مهدهای کودک و مدارس ابتدایی پایتخت که کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران این تصمیم را بخاطر آلودگی اتخاذ کرد امروز بسیاری از کارمندان دولت را خانه نشین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا چند روزی است که ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران ناسالم بودن هوای این کلانشهر را اعلام می کنند تا اینکه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران شب گذشته در پایان جلسه خود اعلام کرد که میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بیش از حد مجاز بوده و از این رو مهدهای کودک، مدارس دوره های ابتدایی و پیش دبستانی شهر تهران تعطیل است.
 
براساس اعلام این کمیته همچنین مراکز یاد شده تهران فردا (دوشنبه) و پس فردا (سه شنبه) به دلیل استمرار آلودگی هوای پایتخت تعطیل خواهد بود.
 
بنابراین گزارش، کارمندان شاغل در دستگاههای دولتی بخش اعظم افرادی را تشکیل می دهند که برای حضور در محل کارشان کودکان خود را به مهدهای کودک می سپارند که تعطیلی امروز این مراکز باعث خانه نشینی شمار زیادی از آنان شده است.
 
شمار زیادی از این کارمندان در تماس با ایرنا خواستار اعلام زودتر تعطیلی مدارس و همچنین رفع مشکلات مرخصی این افراد در روزهای یاد شده شدند.
 
طبق اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران هم اکنون میانگین ذرات معلق که باید کمتر از دو ونیم میکرون باشد در تهران 145میکرون بوده و حتی برخی از ایستگاههای جنوب تهران میزان این ذرات را تا 190 میکرون نیز نشان داده اند که بیانگر آلودگی هوا است.
 
براساس این گزارش، امروز (یکشنبه) هوای تهران در شرایط اینورژن (وارونگی دما و هوا) قرار ندارد و از روز سه شنبه با ناپایداری هوا، وضعیت بهبود می یابد.
 
بنابر اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران آلودگی ذرات معلق در هوا تا پایان سال در تهران ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  19  =  23