تلگرام از ایران عذرخواهی کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیریت نرم افزار تلگرام به دلیل انتشار استیکرهای غیر اخلاقی توسط کاربران در این شبکه مجازی، از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ایرنا نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیریت نرم افزار تلگرام بهدلیل انتشار استیکرهای غیر اخلاقی توسط کاربران در این شبکه مجازی، از جمهوریاسلامی ایران عذرخواهی کرد.

محمودواعظی اظهارکرد: مدیریت این شبکه مجازی در ایمیلی که برای وزارتارتباطات فناوری اطلاعات ارسال کرده است متعهد شده براساس قوانین جمهوری اسلامی فعالیتداشته باشد و این استیکرهای غیر اخلاقی را از شبکه خود برای کاربران ایرانی حذفکند.

به گفته وی ،مدیریت تلگرام به صورت مستقیم در استیکرهای غیراخلاقینقشی نداشته است و آنچه طراحی شده در فضای آن توزیع شده، توسط کاربران انجام شدهاست.

وی اضافه کرد: تلگرام در ابتدای فعالیت در ایران به کاربرانش اجازهداد با اختیار خودشان استیکرهابی طراحی کرده و از آن استفاده کنند و برخی ازکاربران ایرانی نیز با استفاده از ظرفیت ، استیکرهای غیر اخلاقی را انتشار دادندکه باعث نارضایتی نیز شده بود.

وزیر دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم با نرم افزارها و شبکه هایاجتماعی که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی کار کنند مشکلی ندارد و فقط با فعالیتشبکه هایی که بخواهند این چارچوب را رعایت نکنند، برخورد می شود.
واعظی اظهارکرد: کاربران شبکه های مجازی باید بدانند که اگر در چارچوبقوانین کشورمان در این فضا کار نکنند، ممکن است دستگاه های نظارتی این شبکه ها رافیلتر کنند.

وی تصریح کرد: پس از تذکر ما نسبت به استیکرهای غیر اخلاقی در تلگرامو پیگیری این شبکه مجازی، وضعیت خوبی در این شبکه ایجاد شده و از انتشار استیکرهایغیر اخلاقی جلوگیری شد.

بستن پیامک های تبلیغاتی را با 8999

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قبول برخی نارضایتی از سویمشترکان تلفن همراه پیرامون ارسال حجم وسیعی از پیامک های تبلیغاتی افزود: در حالحاضر کاربران می توانند با ارسال 8999 به همراه اول انصرافشان را از پیامک های تبلیغاتیاعلام کنند و برای سایر اپراتورها نیز این وضعیت وجود داشته ، ولی شماره ارسالیتفاوت دارد.

واعظی اضافه کرد: اپراتورها نیز موظف شده اند به محض دریافت شمارهانصراف از ارسال این پیامک ها به مشترکانشان خودداری کنند و رضایت خوبی در این بخشدر ماههای اخیر ارسال شده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  −    =  17