تحریم آمریکا در قراردادهای بیمه ای نباید وجود داشته باشد

مدیرعامل بیمه اتکایی امین می گوید با یکی از بروکرهای بزرگ بیمه ای فرانسوی دیدار کرده و برای همکاری مشترک به تفاهم کامل رسیده است. وی همچنین گفت: در سال گذشته چیزی بنام تحریم آمریکا در قرارداد مازادِ خسارت ما وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکو به نقل از ایسنا، سید مصطفی کیایی در حاشیه نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کیش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با نمایشگاه کیش از گابریل بجانی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل  شرکت بروکری ناسکو دعوت و درباره همکاری مشترکمان مذاکراتی کردیم که در نهایت قرار شد که بروکری ناسکو پیگیر قرارداد مازاد خسارت جدید ما شود.

وی ادامه داد: بخشی از صحبت های ما درباره قرارداد مازاد خسارت بیمه اتکایی امین و عدم ذکر تحریم آمریکا در کلیه بندهای قرارداد بود که در سال گذشته با توجه به آغاز رفع تحریم ها تعدادی از شرکت های اروپایی و آسیایی در مورد حذف بند تحریم آمریکا ملاحظاتی داشتند. با توجه به دیدار رئیس کل بیمه‌مرکزی از شرکت اسکور و مذاکرات مفیدی که انجام شد احتمالاً شرکت بیمه اسکور در قراردادهای جدید با ایران بندی به نام تحریم آمریکا نخواهد داشت.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین افزود: یک از همکاری های بزرگ ناسکو با ما قبول حق بیمه ارزی در داخل کشور بود که موجب گردید  بیمه اتکایی امین هیچ ارزی از کشور خارج ننماید و از ذخایر ارزی خود استفاده نماید.

کیایی ادامه داد: در حال حاضر برای اینکه شرکتهای بیمه بزرگ خارجی سهمی از قرارداد ما بگیرند، با آنها مذاکرات مفصلی داشتیم و از ناسکو خواستیم به عنوان بروکر منتخب بیمه اتکایی امین آن مذاکرات را دنبال نماید.

وی توضیح داد: امید داریم با توجه به اینکه ناسکو در شرایط تحریم با صنعت بیمه کشور همکاری می نمود  در تمدید قرارداد مازاد خسارت بیمه اتکایی امین بتواند بهترین نرخ و شرایط را از بیمه گران خارجی گرفته و به بیمه اتکایی امین اعلام نماید.

سپس براساس نرخ و شرایط اعلامی، از بین شرکتهای بیمه خارجی و داخلی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام خواهد گردید. البته باید در نظر داشته با توجه  به نسبت خسارت مناسب و انتخاب ریسک صحیح در شرکت و سود مناسب فنی بیمه اتکایی امین در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۶ یکی از نکات مثبتی است که میتواند موجب ترغیب بیمه گران خارجی به  مشارکت در قراردادهای بیمه اتکایی امین گردد.

کیایی افزود: در دیدار با آقای بجانی از نمایشگاه کیش، ایشان از توانمندی های کشورمان در بانک و بورس و بیمه بازدید نمودند.

وی درباره نمایشگاه بورس و بیمه کشور گفت: معمولاً در ایران وقتی نمایشگاه تمام می شود اغلب حرکت ها نیز پایان می‌یابد. پیشنهاد من به برگزارکنندگان نمایشگاه کیش این است که باید حداکثر فعالیت خود را پس از پایان نمایشگاه با پیگیری درخواست های سرمایه گذاری داخلی و خارجی با تحقق خواسته های آنان و در نهایت  انعقاد قراردادهایی که منافع هر دو طرف را به دنبال داشته باشد ادامه داده و در نمایشگاه سال آینده ابتدا گزارشی از نتایج برگزاری نمایشگاه سال قبل را به مدعوین ارائه نمایند تا شرکت کنندگان بیشتری ترغیب به حضور در نمایشگاه شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −  83  =