بورس آتی ارز راه‌اندازی می‌شود

تلاش ما این است که صاحبان صنایع تنها بر روی تولید متمرکز شوند و نوسانات احتمالی نرخ ارز را به بازار بسپارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه بازار آتی سکه حجم بالایی از سکه را به صورت آتی در بورس کالا مورد معامله قرار می دهد، اظهارداشت : با راه اندازی بازار آتی برای 6 تا 9 ماه آینده خرید و فروش سکه را انجام می دهیم البته در حال حاضر هم  حجم مناسبی از سکه خرید و فروش شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه حاصل ضرب دو عامل نرخ جهانی اونس طلا و دلار در این خرید و فروش ها ملاک عمل است، گفت : بانکها و صرافی ها نیز می توانند در ایجاد این بازار و رونق آن کمک شایانی داشته باشند.

وی از برنامه سازمان بورس برای راه اندازی بورس آتی ارز خبر داد و افزود: این بورس در قالب راه اندازی یک بورس جدید و با استفاده از ظرفیت بورس های فعلی است که در نظر دارد برای مدت زمان های آتی و دوره های زمانی 3، 6 و 9 ماهه معامله ارز را انجام دهد.

فطانت تصریح کرد : در کنار این موضوع اوراق آتی مشتقه ارزی هم طراحی شده و نکات اصلی فقهی آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است و بنابراین امکان انتشار آن فراهم شده است.

فطانت با اشاره به اینکه اگر این انتشار صورت گیرد از ظرفیت بازار در جهت آرام بخشی و اطمینان دهی به صاحبان صنایع گام برخواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش ما این است که صاحبان صنایع تنها بر روی تولید متمرکز شوند و نوسانات احتمالی نرخ ارز را به بازار بسپارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  +    =  86