بلاک چین ابزاری ضروری در زرادخانه فین تک

امروزه شرکت ‌های فین ‌تک به ‌شدت با یکدیگر رقابت می ‌کنند تا پیچیده ‌ترین پلتفرم بلاک چین را توسعه دهند، که بتواند از انواع مختلف تراکنش در سناریوهای مختلف پشتیبانی کند. این رقابت شدید و خوب است و موجب نوآوری و ایجاد فرصت های جدید برای رشد در صنعت مالی می شود. اما آیا بلاک چین واقعا یک انقلاب است؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فناوری های پیشرفته در حال تغییر دنیای مالی به روش ‌های کاملاً جدیدی به جهت افزایش سرعت، امنیت، شفافیت و کارایی خدمات مالی هستند. در میان این فناوری ‌ها، بلاک چین، نوعی از فناوری دفتر کل توزیع ‌شده (DLT)، ثابت کرده است که یک ابزار ضروری در زرادخانه فین ‌تک است و چشم ‌انداز مالی را به‌ طور چشمگیری تغییر می ‌دهد.

این به لطف بلاک چین ممکن شده است، بازارهای جدیدی به وجود آمده اند، و خدمات بانکی اکنون برای جمعیتی که پیش از این حذف شده بودند، از جمله آنهایی که دسترسی محدود به بانک های سنتی، درآمد کم و فاقد سابقه اعتباری بودند، قابل دسترسی است.

امروزه شرکت ‌های فین ‌تک به ‌شدت با یکدیگر رقابت می ‌کنند تا پیچیده ‌ترین پلتفرم بلاک چین را توسعه دهند، که بتواند از انواع مختلف تراکنش در سناریوهای مختلف پشتیبانی کند. این رقابت شدید و خوب است و موجب نوآوری و ایجاد فرصت های جدید برای رشد در صنعت مالی می شود. اما آیا بلاک چین واقعا یک انقلاب است؟ با توجه به تأثیر قابل توجهی که در تسریع تغییرات در سیستم مالی داشته است، سؤالی قابل تأمل است.

آینده صنعت مالی با وجود فین تک و بلاک چین امیدوار کننده به نظر می رسد زیرا فناوری های نوظهور و تغییر رفتار مصرف کنندگان راه را برای فرصت های جدید هموار می کنند. موسسات مالی برای رقابتی ماندن باید استراتژی های جدیدی اتخاذ کنند. این فناوری ها به آن ها امکان می دهد سطوح جدیدی از کارایی، امنیت و رضایت مشتری را ممکن کنند. در اینجا چند راه وجود دارد که شرکت ‌های فین ‌تک و بلاک چین طی سال ‌های آینده به نفع صنعت مالی خواهند بود.

  • افزایش امنیت و کارایی
  • تحول تجربه مشتری
  • انطباق مالی و مدیریت ریسک بهبود یافته
  • فرصت های رشد نوآورانه

آینده امور مالی در گرو فناوری است و انقلاب در این صنعت پیش روی ماست. فراموش نکنیم که همراه با پیشرفت فناوری جدید، چالش هایی در راه است. انطباق با مقررات، امنیت سایبری و مسائل مربوط به قابلیت همکاری تا زمانی که این پذیرش گسترده ادامه یابد، موانع مهمی را ایجاد خواهند کرد. لازم است مؤسسات مالی با همکاری، نوآوری و توسعه راه حل هایی از یک سیستم مالی ایمن و پایدار اطمینان حاصل کنند.

سفر پیش رو ممکن است کمی دشوار باشد، اما با مزایای بالقوه پذیرش فین تک و بلاک چین، صنعت برای روزهای بهتری خود را آماده کرده است. امکانات آینده برای رشد، کارایی، امنیت افزایش یافته و تجربه مشتری محوری با پذیرش این فناوری بسیار زیاد است.

اینکه صنعت تا چه اندازه از این فناوری ‌ها با استفاده از پتانسیل کامل خود برای ایجاد یک سیستم مالی فراگیرتر برای همه استفاده می ‌کند، چیزی است که در نهایت تأثیر فناوری بر بخش مالی را تعیین می ‌کند.

این صنعت با پذیرش نوآوری و تلاش فعالانه برای رفع نیازهای همه افراد، از جمله افرادی که به طور سنتی مورد حمایت قرار گرفته اند، این پتانسیل را دارد که نحوه تفکر و تعامل ما با پول را تغییر دهد. اینکه آیا این پتانسیل به طور کامل محقق می شود یا نه باید دید، اما یک چیز مسلم است: آینده امور مالی ارتباط نزدیکی با تکامل مداوم فناوری دارد و کسانی که مایل به انطباق و نوآوری هستند به احتمال زیاد در ایجاد یک فضای فراگیرتر و سیستم مالی عادلانه برای همه موفق خواهند شد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.cxotoday.com/specials/blockchain-in-fintech-disrupting-financial-institutions-for-a-better-future/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  ⁄    =  74