بحرین اولین مجوز شرعی را برای صرافی کوین منا صادر کرد

صرافی کوین منا(CoinMENA) پیش از آغاز کردن کار خود از بانک مرکزی بحرین مجوز دریافت کرد. بحرین اولین مجوز شرعی برای فعالیت صرافی‌ رمزارز را نیز برای کوین منا صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کوین منا، یک صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در بحرین است. طبق اعلام این صرافی آنها مجوز ارائه خدمات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را از بانک مرکزی بحرین دریافت کرده‌اند و اینگونه خواهند توانست دسترسی راحت‌تری را به سرمایه گذاران منطقه‌ای ارزهای دیجیتال ارائه دهند. همچنین صلاحیت شرعی این صرافی نیز توسط دفتر بازنگری شریعه (Shariyah Review Bureau) تأیید شده است.

طبق اعلام رسمی، صرافی کوین منا در بحرین کلیه الزامات فنی، عملیاتی و امنیتی شرح داده شده توسط بانک مرکزی بحرین را دارا بوده است. این صرافی در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات مرتبط با ۵ رمزارز مهم از جمله بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، ریپل (Ripple)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash) و لایت کوین (Litecoin) است.

بر این اساس کوین منا فضایی مناسب را برای بهره‌گیری مشتریان خرد، سازمانی و فرا بورس خود از فرصت‌های معاملاتی بزرگ، تحت یک سیستم مدیریتی صمیمی ایجاد خواهد کرد. این صرافی به ساکنین بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت و عمان خدمات ارائه خواهد داد. در بیانیه رسمی کوین منا به یکی از رسانه‌ها آمده است:

    “دریافت مجوز از بانک مرکزی بحرینین امکان را به ما می‌دهد تا تحت یکی از قوی‌ترین و مشهورترین چارچوب‌های نظارتی دارایی‌های دیجیتال در جهان کار کنیم که نشان دهنده آن است که حاکمیت، امنیت و حمایت از مشتری در همه فعالیت‌های ما نقشی اساسی خواهد داشت. با گسترش کوین منا، ما امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتال بیشتر و گسترش حوزه‌های قضایی که در آن فعالیت می‌کنیم را فراهم خواهیم کرد، با این هدف که به یکی از صرافی‌های پیشرو در حوزه رمزارزها در ابعاد جهانی تبدیل شویم.”

خاورمیانه و بازار رمزارزها

تعداد زیادی از شرکت‌های رمزارز که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند، برای گسترش جهانی تجارت خود، از بازار خاورمیانه نیز پشتیبانی به عمل آورده‌اند. فایننس مگنتس (Finance Magnates) پیش از این در مورد اطلاعیه ریپل (Ripple) مبنی بر افتتاح دفتر مرکزی خود در دبی گزارش داده بود.

بانک‌های مرکزی منطقه در حال کار بر روی پروژه‌های مشترک مربوط به ارزهای دیجیتال خود هستند. صدور مجوز اخیر توسط پادشاهی بحرین نشان می‌دهد که مقامات نظارتی در حال برنامه‌ریزی برای حذف عدم قطعیت در مورد وضعیت نظارتی بر دارایی‌های دیجیتال در منطقه هستند.

در این میان کسب مجوز شرعی برای صرافی کوین منا، یک نقطه عطف بزرگ دیگر برای این صرافی است که مورد توجه واقع شده

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  +    =  34