بانکداری آنلاین با کف دست/ راه حل اینتل برای گذر از کلمه رمز

کلمه رمز برای استفاده از خدمات بانکداری آنلاین، شبکه های اجتماعی و ایمیل با فناوری تکان دادن کف دست جایگزین می شود. شرکت اینتل این فناوری را برای تبلت و لپ تاژهای خود توسعه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  اکونومیک تایمز محققان اینتل برای اینکه کاربر نیازی نداشته باشد کلمه رمزهای متعددی برای خدمات مختلف آنلاین  حفظ کند، تبلتی با نرم افزاری جدید ساخته اند که مجهز به حسگرهای بیومتریک است که الگوهای یگانه رگهای کف دست کاربر را می شناسد.

سریدار لاینگار مدیر تحقیقات امنیتی در آزمایشگاههای اینتل می گوید: مشکل اصلی ما با کلمه های رمز است، ما از کلمه  رمزهای مختلفی طی روز استفاده می کنیم. قوانین آنها پیچیده اند و  در هر وب سایتی به روشی مختلف ارائه می شوند. راهی برای رهایی از این معضل وجود دارد و مشخصات بیومتریک  یک گزینه مناسب محسوب  میشوند.

 او  فناوری را برای حاضران در  جلسه سالانه فناوریهای تحقیقاتی اینتل نمایش داد. هنگامیکه دستش را در برابر تبلت تکان داد، دستگاه کاربر را شناخت. با استفاده از این روش هویت فرد تایید می شود و او به آسانی می تواند بابانکها، شبکه های اجتماعی و.. ارتباط برقرار کند.

 ساختن لپ تاپ، تبلت و تلفنهای هوشمندی که توانایی شناخت کاربران خود را دارند  ملزومات جداگانه وب سایتها برای شناسایی را به طور خودکار ملغی می کند.

دستگاهی که این فناوری در آن به کار رفته باشد، از ردیابهایی برای شناخت کاربر استفاده می کند.

 فناوری شناخت کف دست هنوز کامل نشده است و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. علاوه برآن به نرم افزار جدید و  حسگرهایی نیاز دارد که باید در دستگاههای مشتری تعبیه شوند اما نیازی برای توسعه و پیشرفت هیچ تراشه جدیدی ندارد. این فناوری عملکردی بهتر از  اسکنرهای اثر انگشت داردکه در برخی لپ تاپ ها تعبیه شده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −    =  88