بانکداری شرکتی ، موتور محرک تمام بخش های بانک است

تجربه دیگران/مصاحبه با عادل ستار از بخش بانکداری شرکتی بانک بارکلیز:

بانکداری شرکتی بازوی اجرایی گروه بارکلیز برای ارایه خدمات به کسب و کارهایی است که بیش از 5 میلیون پوند گردش مالی سالیانه دارند . خدمات و محصولات ما عبارتند از انواع وام ، مدیریت ریسک ، تامین مالی تجارت ، مدیریت نقدینگی و دارایی و امور مالی فروش و … .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانکداری شرکتی بانک بارکلیز ، خدمات بانکی برای شرکتها در سراسر جهان را فراهم می کند . بانکداری شرکتی جز مهمی از خانواده بارکلیز است . با عادل ستار در خصوص زندگی حرفه اش در بانکداری شرکتی بارکلیز صحبت می کنیم .عادل ستار در یک مدرسه بین المللی در پاکستان تحصیل کرده و برای گذراندن تحصیلات عالیه به انگلستان سفر کرده و تحصیلات خود را در رشته مهندسی و کسب و کار به اتمام رساند است .

****************************************

بانکداری شرکتی بانک بارکلیز را به ما معرفی کنید .

بانکداری شرکتی بازوی اجرایی گروه بارکلیز برای ارایه خدمات به کسب و کارهایی است که بیش از 5 میلیون پوند گردش مالی سالیانه دارند . خدمات و محصولات ما عبارتند از انواع وام ، مدیریت ریسک ، تامین مالی تجارت ، مدیریت نقدینگی و دارایی و امور مالی فروش و … .

همچنین تلاش می کنیم تا مشتریانمان به طیف وسیعی از خدمات گروه بارکلیز دسترسی داشته باشند . بنابراین به طور معمول ما خدمات مربوط به بانکداری سرمایه گذاری ، ادغام و مالکیت و … را نیز به مشتریانمان ارایه می دهیم . ما افراد حقیقی فعال در کسب و کارها را برای مشاوره به بخش مدیریت ثروت بانک بارکلیز معرفی می کنیم .

چه چیز باعث شد در بانکداری شرکتی بانک بارکلیز مشغول به کار شوید .

من در سال دوم دانشگاه در بارکلیز کارآموز بودم . من به بخش بازاریابی اختصاص داده شدم که تجربیات بسیار خوبی برایم به همراه داشت . یکی از تجربه های خوب من در طول خدمت ، طرحی بود به نام "طول و عرض جغرافیایی" ، که در حال حاضر در بارکلیز راه اندازی شده است .

این طرح در واقع باشگاه مشتریانی بود که در 8 کشور جهان اجرا شد . باشگاه شامل مکانهایی  در کشورهای مختلف بود که دیدار با مشتریانمان در سراسر جهان را مقدور می ساخت . از سوی دیگر وقتی مشتری به یکی از کشورها سفر می کرد که درآن دفاتر باشگاه دایر بود ، می توانست از امکانات دفتر در طول مدت اقامت خود شامل اتاق جلسات ، سیستم ها ، اتاق کار و … استفاده کند .

در زمان کارآموزی در بانک بارکلیز آنها به من مسئول و آموزش بسیار دادند . از آن به بعد بود که متوجه شدم بارکلیز جایی است که همیشه دلم می خواست در آن کار کنم .

وقتی وارد بارکلیز شدم فقط در جلسات شرکت می کردم و شاهد مذاکرات بودم . رفته رفته مسئولیتهای بیشتری به من واگذار شد . هم اکنون رهبری مذاکراتم را بر عهده دارم .

کار شما در بانکداری شرکتی بارکلیز چیست ؟

من در بخش پشتیبانی از مشتری کار می کنم که یکی از 6 بخش اصلی کسب و کار ما شامل محصول ، ریسک ، عملیات ، تکنولوژی ،  منابع انسانی ، بازاریابی و ارتباطات است . من ارتباطات با مشتریان خاص در منطقه ای خاص را مدیریت می کنم.

تیم بارکلیز در قاره اروپا ، بازارهای نوظهورمانند امارات ، روسیه و سراسر آفریقا هم فعالیت می کند . تیم ما روی برخی صنایع نیز تمرکز دارد . به عنوان مثال ایجاد ساختارهای لازم برای تامین مالی پروژه ها . مسئولیت اصلی من مدیریت پرتفوی پروژه ها است .  پروژه هایی که در آن درگیر هستم شامل پروژه های پل ، جاده ، مدرسه ، بیمارستان و …. است .

نقش اصلی شما در تیم چیست ؟

من مدیر پشتیبانی از ارتباط با مشتریان هستم . کار من توسعه و نگهداری ارتباط با مشتریان از طریق پرتفوی آنان است ، در مورد من این پرتفو شامل تامین مالی پروژه ها می شود . برای هر مشتری ، من به مدیر ارتباط با مشتریان کمک می کنم تا روابط با مشتریان را حفظ کند . این کار را از طریق ارایه دانش محصول ،تحقیقات و توسعه روابط با مشتریان ( از طریق پرتفوی تامین مالی پروژه ها ) انجام  می دهم .

وقتی مشتری من در خصوص تامین مالی با بانک تماس می گیرد من اولین نقطه ارتباط هستم . مشتری در خصوص مسائل بزرگتر با مدیر ارتباط با مشتریان در ارتباط است اما کارهای روزانه اش را با من انجام می دهد .

من در گسترش کسب و کار بارکلیز از طریق گرفتن کارهای بیشتر و جذب مشتریان جدید دخیل هستم . از سوی دیگر یکی دیگر از کارهای من ایجاد نقطه شروع برای دیگر بخش های بانکها چون بخش مدیریت ثروت است . به عنوان مثال من این کار را بردن همکاران به جلسات مشترک با مشتری انجام می دهم .

 در طول زمان کار در بانکداری شرکتی بانک بارکلیز از چه چیزی لذت می برید ؟

اجازه دهید در خصوص یکی از جذابترین مسائلی که در بارکلیز درگیر آن بودم صحبت کنم . بعد از یک ماه از شروع به کارم در بارکلیز ، با مشتری که 6 میلیون پوند سپرده داشت ، شروع به کار کردم . او علاقه داشت این پول را به جای دیگری ببرد. من شروع به پیدا کردن بهترین گزینه ها برای او کردم .من با مشتری و کارگزاران مدام در ارتباط بودم و ایده های مختلف را با آنها رد و بدل می کردم تا اینکه موفق به فروش محصولی شدم که مشتری را بسیار خشنود کرد .

به طور کلی آنچیزی که در کار من هیجان ایجاد می کند ، فروش محصولات است . ما در بانکداری شرکتی همواره با مشتریان در ارتباط بوده و با آن صحبت می کنیم ، تلاش می کنیم تا کسب و کارشان را درک کنیم و از این طریق محصولات و خدمات مورد نیازشان را به آنها بفروشیم .

 

ترجمه و تلخیص :

احسان باقری

کارشناس ارشد بازاریابی خدمات بانکی

Ehsanbagheri2@gmail.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2