بانکداری خرد چیست؟

بانکداري خرد به عنوان زيرساخت و شالوده اصلي بانکداري، کليه خدمات بانکي و مالي را از طريق شعب و ابزارهاي الکترونيکي به اشخاص حقيقي و حقوقي ارائه مي‌نمايد.

Retail Banking در صنعت بانکداري جهان دريافت سپرده از مردم و دادن وام به افراد و بنگاه‌ها تعريف شده است. بانکداري خرد به عنوان زيرساخت و شالوده اصلي بانکداري، کليه خدمات بانکي و مالي را از طريق شعب و ابزارهاي الکترونيکي به اشخاص حقيقي و حقوقي ارائه مي‌نمايد.

 

بانکداري خرد علاوه بر ارايه خدمات تسهيلات و تعهدات، مديريت دريافت‌ها و پرداخت‌ها و …، عهده دار جانمايي، افتتاح و گسترش شعب، نظارت بر عملکرد ابزارهاي الکترونيک نظير پايانه‌هاي فروشگاهي، خودپرداز، کيوسک‌هاي خدمت‌رساني و …، صدور و شخصي‌سازي انواع کارت‌هاي بانکي براي سازمان‌ها و اشخاص مي‌باشد.

اين حوزه نسبت به برقراري ارتباط مستمر با کليه شعب، برنامه‌ريزي و هدايت شعب جهت سپرده‌پذيري، بررسي و نظارت بر عملکرد ابزارهاي پرداخت الکترونيک، راهبري پروژه سپرده‌پذيري حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز، ارائه خدمات اعتباري و تسهيلات، بررسي وضعيت منابع و مصارف، مطالبات و ريسک‌هاي اعتباري شعب و ارزيابي عملکرد آنها، فروش حضوري خدمات بانک به اشخاص و شرکت‌ها، شناسايي بازار و تحليل وضعيت محصولات و خدمات رقبا، ارائه خدمات بيمه براي سپرده‌گذاران و رتبه‌بندي آنها، ارائه خدمات صدور و شخصي‌سازي انوع کارت‌هاي نقدي، هديه، اعتباري و بن کارت براي پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها به همراه ارائه خدمات ابزارهاي پرداخت الکترونيکي به آنان اقدام مي‌نمايد.

از اهداف بانکداری خرد ايجاد نوآوري در انواع محصولات و خدمات بانکي و ايجاد تمايز در نحوه ارائه آنها همزمان با افزايش سرعت، دقت و کيفيت به مشتريان مي‌باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4