بانک شهر ، شهر هوشمند را محقق می‌کند

با امضای تفاهم‌نامه دوجانبه فی‌مابین بانک شهر و شهرداری مشهد، طرح شهر هوشمند در مشهد مقدس تحقق می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در آستانه میلاد امام محمدباقر(ع)، حسین محمدپورزرندی مدیرعامل بانک شهر و سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد با امضای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تحقق طرح شهر هوشمند، نخستین گام در هوشمندسازی شهر مشهد را برداشتند.

دکتر حسین محمدپورزرندی در آیین رونمایی از 5طرح خدمات الکترونیکی در شهر مشهد که با همکاری شهرداری این شهر صورت پذیرفت با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی در حوزه بانکداری و گذار از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی، ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها را یکی از اهداف پیاده‌سازی و اجرای شهر هوشمند ذکر کرد.

مدیرعامل بانک شهر در جریان این مراسم که با حضور شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران شهرداری مشهد و بانک شهر در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، بانک شهر را یار و یاور شهرداری‌های کشور عنوان کرد و این بانک را به مثابه موتور محرک پروژه‌های شهری قلمداد نمود.

پورزرندی خاطرنشان کرد که تامین منابع و ترافیک، دو مشکل بزرگ برای کلانشهرهای کشور محسوب می‌شوند که بانک شهر با توجه به ماهیت فعالیتی خود می‌تواند تاثیرات قابل‌توجهی را در به‌سامان کردن این دو معضل بزرگ شهرها داشته باشد که طبعاً در این خصوص نیازمند همکاری نزدیک شهرداری‌ها با این بانک هستیم.

نایب رئیس هیئت‌مدیره بانک شهر اضافه کرد که بانک شهر از طریق افزایش خدمات الکترونیک می‌تواند فعالیت‌های خود را توسعه داده و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم قادر است تا در دو سال آینده در زمره بانک‌های برتر کشور قرار گیرد.

سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: الکترونیکی شدن خدمات به نوعی، شفاف‌سازی مالی را در شهرداری‌ها به دنبال دارد و این امر می‌تواند امکان ارایه خدمات بهتر به شهروندان را فراهم نماید.

سیدصولت مرتضوی اضافه کرد، با اجرای طرح‌های خدمات الکترونیک در شهرداری‌ها، مبالغ هنگفتی از هزینه رفت و آمدهای شهری و تولید اسکناس کاهش یافته و نظام‌مند شدن درآمدهای شهرداری، تسهیل روند نظارت برای دستگاه‌های نظارتی، ساماندهی گردش پولی و مالی و افزایش سرعت انجام فعالیت‌های مالی را شاهد خواهیم بود.

شهردار مشهد، ضمن تشکر از شعب بانک شهر در استان خراسان‌رضوی و شهرستان مشهد خاطرنشان کرد که باید همکاری‌های میان شهرداری و بانک شهر گسترش یابد تا بتوانیم به بهره‌وری که یکی از شاخص‌های مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است نایل شویم.

گفتنی است که در این مراسم رونمایی از 5طرح خدمات الکترونیک شامل سامانه پرداخت قبوض شهروندی از طریق درگاه 137، سامانه خرید دین و اقساط، سامانه وصول درآمد از طریقPC.POS ، سامانه پرداخت کرایه الکترونیکی تاکسی و سامانه شارژ "من کارت" از طریق کارت‌های شتابی با حضور مدیران بانک شهر و شهرداری مشهد به انجام رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  4  =