ایران خودرو ، ماشینی با چند راننده!

ایبنا – جواد نجم الدین مدیریت ایران خودرو را در شرایطی تحویل گرفت که این شرکت در بدترین وضعیت مالی خود در طول حیات اش مواجه بود و هست. اینک او بر صندلی شرکتی تکیه زده است که برغم نام بلندآوازه اش، از درون تهی است و میلیاردها دلار بدهی دارد و اخبار و شایعات مربوط به ورشکستگی اش ، بارها تیتر رسانه ها شده و جالب این که مدیرعامل قبلی ایران خودرو، منوچهر منطقی ، در توجیه این ناکامی ها ، انگشت بر روی نکته ای گذاشته که اینک با استناد به دلیل خود او ، می توان کنار رفتن اش از ریاست هیات مدیره ایران خودرو را امری قریب به ذهن دانست؛ منطقی می گفت که چون دستش در به کار گیری برخی همکاران باز نیست و از جمله مدیریت مالی مجموعه با وی هماهنگ نبوده ، ایران خودرو ، به چنین روزگاری سخت و غمگنانه دچار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اینک مدیر عامل جدید ایران خودرو در حالی از مگاموتور به این بزرگترین کارخانه خودروسازی خاورمیانه نقل مکان کرده است که هیچ هماهنگی تعریف شده ای بین او و هیات مدیره ی باقی مانده از گذشته وجود ندارد و جالب تر از همه این که منوچهر منطقی نیز رئیس هیات مدیره ایران خودرو است ؛ کسی که بعد از کنارگذاشتن اش از مدیرعاملی ، او را به کار تحقیق و ساخت هواپیماهای پهن پیکر گماردند ولی او همچنان ، در سودای تولید پژو و سمند و ال 90 است و نه حتی هواپیماهای تک موتوره تفریحی! و البته کسی نپرسید که اگر او مدیر موفقی بود چرا از مدیرعاملی عزل اش کردند و اگر ناموفق بود ، چرا در رأس هیات مدیره نگاهش داشتند؟!

حال تصور کنید که اوضاع به همین منوال پیش برود و مدتی بعد ،اوضاع ایران خودرو ، بدتر از این هم شود و نجم الدین نیز از کار برکنار گردد ؛ آیا در چنان شرایطی نمی توان انتظار داشت که او نیز همانند منطقی مصاحبه ای کند و فریاد برآورد که چون تیم هماهنگ نداشتم و هر کدام از اعضای هیات مدیره ساز خود را می زدند و این ماشین بزرگ را به سمتی می راندند ، ایران خودرو به خاک سیاه نشست؟

البته هزینه چنان وضعیتی را نجم الدین نخواهد پرداخت کمااینکه امروز هم ،منطقی از بابت وضعیت اسفناک ایران خودرو ، هزینه ای نمی پردازد ، بلکه دود آتشی چنان ، به چشم مردمی خواهد رفت که اکثرشان ، محکوم هستند به خرید خودروهای وطنی که عمدتاً ایران خودرو و هوویش ،سایپا، در تنور هزار توی خود می پزند و به دست مردم می دهند.

از این رو ، باید از هم اکنون باب بهانه را بست ، اگر به مدیری چنان اطمینان و اعتماد هست که مهر و کلید یک شرکت 10 میلیاردی را به دستش می دهند ، لابد باید دستش را در تمهید تیمی هماهنگ باز گذارد و صدالبته از او مسوولیت خواست تا شاید آینده خودروسازی ایران ، بهتر از وضعیت کنونی باشد ، ولو اندکی.

منبع:عصر ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  27