اپل آزمایشگاه مخفی تأسیس کرد

برای تولید پردازنده های جدید؛

منابع نزدیک به اپل می گویند این شرکت یک آزمایشگاه مخفی تاسیس کرده و در حال طراحی پردازنده های جدیدی برای استفاده در رایانه مک و لپ تاپ های مک بوک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این آزمایشگاه مهندسی سخت افزار در ایالت اورگان قرار دارد و در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر در آن مشغول به کار شده اند.

گفته می شود اپل تعدادی از متخصصان شرکت اینتل را هم جذب این آزمایشگاه کرده است. اینتل یکی از برترین شرکت های سازنده انواع تراشه و سخت افزار در جهان بوده و برای بیش از یک دهه پردازنده های مورد استفاده در رایانه های مک را تامین کرده است.

علیرغم تلاش های منابع مختلف خبری، هنوز مشخص نیست که این آزمایشگاه سری دقیقا در چه منطقه ای از ایالت اورگان قرار دارد. اما گفته می شود آزمایشگاه یادشده در مرز دو شهر بیورتون و هیلزبورو واقع شده است. یکی از مراکز داده اپل در این منطقه واقع است. یکی از گروه های توسعه نرم افزار اپل هم در همین منطقه مشغول به کار هستند.

ظاهرا اپل قصد دارد استفاده از پردازنده های اینتل را در رایانه های مک بعد از مدتها متوقف کند و در عوض از پردازنده های اختصاصی تولیدی خود استفاده کند. انتظار می رود اولین پردازنده های تولید شده توسط خود اپل از سال ۲۰۲۰ به بازار بیایند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1