اوراق دولتی را جایگزین پول نقد کردیم

روحانی:

رییس جمهور گفت: اعتماد مردم برای خرید اوراق دولتی جلب شده، اوراق دولتی را جایگزین پول نقد کردیم و ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در بخش‌هایی از سخنان خود در جلسه هیات دولت با بیان اینکه در این دولت تا امروز ۶۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی پرداخت شده و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته‌ایم، گفت: این یک افتخار بزرگ برای دولت است و آیا دولت بهتر از این باید مدیریت خود را نشان دهد؟

روحانی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، یک روز پرداخت حقوق هیچ کارمندی با تاخیر مواجه نشده است، گفت: آن روزها که پول نفت داشتیم حقوق کارمندان گاهی از ۵ تا ۱۰ روز به تاخیر می‌افتاد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اوراق دولتی امروز مانند پول نقد ارزش یافته است، گفت: اوراق را به جایگاه واقعی آن رساندیم و اعتماد مردم برای خرید اوراق دولتی جلب شده است، اوراق دولتی را جایگزین پول نقد کردیم و ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم اما نسبت به این مسائل کمتر صحبت می‌شود.

روحانی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور و حمایت و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه هزینه خواهد شد، گفت: هیچ دولتی در تاریخ انقلاب نمی‌تواند ادعا کند که مانند دولت یازدهم و دوازدهم حامی اقشار کم‌درآمد بوده است و نمونه بارز و روشن این حمایت برق و گاز امید است که با هدف کمک به اقشار ضعیف و کاهش مصرف، برای کم مصرف ها رایگان شده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نباید درمورد فروش نفت و صرف درآمد آن در بخش توسعه کشور و حمایت از اقشار ضعیف تردیدی داشته باشیم، گفت: این موضوع دیگر نگاه دوقطبی ندارد. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فناوری نانو و پیشرفت های حاصل شده در این حوزه در کشور اشاره کرد و گفت: فناوری نانو و های تک ها کشور را متحول می کند، نفت را باید بفروشیم و برای توسعه این تکنولوژی ها هزینه کنیم.

روحانی با بیان اینکه درآمد کشور از نانوتکنولوژی در ۷ سال گذشته، ۷ برابر شده است، گفت: اگر تحریم نبود و روند موفقیت در این حوزه طبیعی طی می شد در سال ۱۴۰۰ می توانستیم یک میلیارد دلار محصولات نانوتکنولوژی صادر کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیاییم پول نفت را در زیرساخت های کشاورزی، بیوتکنولوژی، ای سی تی، هوافضا و تکنولوژی های نو هزینه و در کشور تحول ایجاد کنیم، گفت: بله این غلط است که با پول نفت حقوق کارمند را پرداخت کنیم و این پول باید برای توسعه کشور در زیرساخت ها هزینه شود.

روحانی با اشاره به اینکه نه تنها ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بلکه باید تلاش کنیم بیشتر از این مقدار نفت بفروشیم، گفت: ما باید با فروش بیشتر نفت خود به آمریکا، صهونیست ها و کسانی که نمی خواهند موفقیت ما را ببیند، تودهنی و سیلی بزنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توقع ما از مجلس تشویق دولت است، گفت: نزدیک به نیمی از سال دیگر را این دولت هست و به مردم نشان می دهیم که می توانیم نفت را تولید و صادر کنیم. روحانی در ادامه موضوع واکسن کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این چه حرفی است که گفته می شود واکسن را فقط در داخل تولید کنیم یا اینک فقط آن را وارد کنیم، مانند این است که در زمان جنگ می گفتند اسلحه فقط در داخل تولید شود یا اینکه فقط از خارج بخریم، ما آن زمان هم هر دو کار را کردیم، هم در داخل ساختیم و هم از خارج وارد کردیم، درمورد واکسن هم هر دو کار را انجام می دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح اینگونه مباحث درست نیست، گفت: تلاش برای ساخت واکسن داخلی تا رسیدن به نتیجه مطمئن ادامه دارد و اگر واکسن خارجی آماده است و می توانیم خرید و به مردم تزریق کنیم، تردید نخواهیم کرد و معیار ما هم در این مسیر وزرات بهداشت و نظر متخصصین است.

دکتر روحانی در بخش پایانی سخنان خود در جلسه روز چهارشنبه دولت با اشاره به پنج شنبه های افتتاح طرح های ملی و توسعه ای کشور، گفت: پنج شنبه گذشته شاهد افتتاح خوشحال کننده طرح های پتروشیمی در کشور بودیم و طرح های افتتاح شده پتروشیمی دراین دولت به عدد ۱۰ رسید که تا پایان دولت به ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: در آغاز فعالیت دولت یازدهم تولید پتروشیمی کشور ۵۶ میلیون تن بود که تا پایان دولت دوازدهم  به ۱۰۰میلیون تن افزایش خواهد یافت و ارزش محصولات پتروشیمی از سال ۹۲، ۱۱ میلیارد دلار بود که تا پایان این دولت این رقم به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید که این افتخار برای حسن روحانی و این دولت نیست و یک افتخار ملی و برای همه مردم و کشور است که نباید از بیان آن دریغ کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: فردا در سی و نهمین هفته افتتاح طرح های ملی، طرح های مهمی در حوزه آب و برق از جمله یک سد بزرگ که سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را به دریاچه ارومیه می رساند، افتتاح خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فردا چهل و ششمین سد ملی کشور در این دولت افتتاح می شود، گفت: تا پایان این دولت، تعداد سدهای افتتاح شده به عدد ۵۷ خواهد رسید و این درحالی است که کل سدهای ساخته شده بعد از انقلاب تا سال ۹۲، ۱۲۵ سد بوده یعنی ۵۰ درصد سدهای ساخته شده در کشور در این دولت بوده که البته افتخار آن برای جوانان، مهندسان و متخصصین است که برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش می کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −    =  42