اعزام دانشجو به خارج

جدیدترین ترفندهای کلاهبردارن سایبری

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: خانواده ها، محصلان و دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج حتما دقت کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه سایت های زیادی در فضای مجازی در خصوص اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می کنند، گفت: خانواده ها، محصلان و دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج حتما دقت کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با اشاره به جوان بودن جمعیت کشور اظهار کرد: در سال های اخیر با توجه به علاقه مندی محصلان و دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور شاهد افزایش تبلیغات مختلفی با عنوان اعزام دانشجو به خارج در فضای سایبر هستیم. 
وی افزود: این موسسات علاوه بر راه اندازی سایت هایی به روز و جذاب، اقدام به فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی کرده و تبلیغات خود را هدف دار در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند.
سرهنگ آذردرخش ادامه داد: هدف این موسسات، گروه های دانشجویی یا دانش آموزی فعال در شبکه های اجتماعی است و با عضویت در این گروه ها تبلیغات دامنه دار خود را انجام می دهند تا بتواند نظر کاربران را به خود جلب نمایند.
سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با توجه به حجم تبلیغات موسسات اعزام دانشجو به خارج گفت: متاسفانه این موسسات از الگوی خاصی پیروی نمی کنند و فقط به دنبال مشتری برای خود هستند.
وی ادامه داد: بسیاری از وعده های تبلیغاتی این موسسات کذب است. چرا که دانشگاه های مورد اشاره این موسسات از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تائید نشده و مدارک این دانشگاه ها فاقد ارزش است.
سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: جوانان و دانشجویان جویای تحصیل در کشورهای دیگر قبل از هر اقدامی نسبت به معتبر بودن دانشگاه کشور مقصد و مجوزهای لازم از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت تحقیقات لازم را انجام دهند.
وی همچنین در توصیه به خانواده ها گفت: خانواده ها حتما به این موضوع دقت بیشتر نمایند چرا که علاوه بر صرف هزینه های سنگین چندین سال از عمر فرزندانشان تلف می گردد که غیر قابل جبران است.
سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا  حتی از موسسات تقلبی در فضای سایبر خبر داد که فقط از علاقمندان به تحصیل در خارج پول دریافت کرده و هیچ اقدام دیگری نمی کنند.
سرهنگ آذردرخش گفت: این موسسات در گام اول از شما تقاضای واریز وجه دارند و با ارسال چند فرم دروغین کاربران را فریب می دهند. حتی برخی از این موسسات در قالب فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ به هک و سرقت اطلاعات بانکی کاربران اقدام می کنند.
سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در انتها از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  56