ابر دراک از حرکت فناوری ابری به سوی پردازش فوق سریع خبر داد

ابر دِراک در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، به معرفی پردازش‌های فوق سریع (HPC) در رایانش ابری پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ابر دِراک که به‌صورت تخصصی بر ارائه خدمات ابری هوشمند در لایه زیرساخت تمرکز دارد، در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران با معرفی پردازش‌های فوق سریع (HPC) در محاسبات ابری، در این رویداد شرکت کرد. علی کرمی، مدیر محصولات داده‌محور ابر دراک، در این ارائه با اشاره به چالش‌های مدل‌های سنتی، به توضیح گرایش جدید پردازش‌های فوق سریع در محاسبات ابری پرداخت.

او در توضیح این گرایش جدید فناوری گفت: انجام پردازش‌های فوق سریع حتی به‌صورت اختصاصی اَبَرکامپیوترها شامل محدودیت‌هایی است. در این روش، به علت استفاده از سخت‌افزارهایی با توان پردازشی ثابت، برنامه‌هایی که نیازمند توان بالای پردازشی هستند، دچار تاخیر می‌شوند. به همین علت با وجودی که توان پردازشی اَبَرکامپیوترها با هدف انجام HPC به exaFlops هم رسیده است، آینده پردازش‌های فوق سریع به سمت پردازش‌های ابری گرایش دارد.

علی کرمی در ادامه با اشاره به تجربیات چندین ساله بنیانگذاران ابر دِراک در زمینه پردازش‌های فوق سریع (HPC) گفت: البته ورود به این حوزه از پردازش‌های ابری به تجربه و دانش عمیق نسبت به انواع سنتی پردازش‌های فوق سریع نیاز دارد و در میان سرویس‌دهندگان ابری در دنیا، شرکت‌هایی که تجربه پیاده‌سازی روش‌های سنتی HPC را داشته‌اند، در انجام این محاسبات در اَبر به‌مراتب موفق‌تر بوده‌اند. علاوه‌بر این، در ابر دِراک وجود زیرساخت‌هایی مانند شبکه‌های ارتباطی سریع، حافظه منابع ذخیره‌سازی گسترده و منابع پردازشی پرتوان در زیرساخت اَبری شرایط را برای ورود ابر دراک به حوزه پردازش‌های فوق سریع آماده کرده است.

پیش از این، ابر دراک در حاشیه نمایشگاه آیتکس در شیراز نیز با ارائه‌ای برای علاقه‌مندان به رایانش ابری، موضوع ابعاد مختلف پردازش‌های فوق سریع (HPC) را مورد بررسی قرار داده بود.

پردازش فوق سریع یا HPC مدلی از محاسبات روی داده‌های بسیار انبوه است که از سال‌ها پیش در صنایع گوناگون مانند مخابراتی و بانکی انجام می‌شد. در سال‌های اخیر و با ظهور پردازش‌های ابری انجام این نوع از محاسبات به‌صورت نوآورانه‌ای به سمت رایانش ابری گرایش پیدا کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  48