بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام بانک تجاری غیردولتی مستثنی شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، نمایندگان مردم در مجلس بانک رفاه را از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی مستثنی کردند.

براساس تبصره (۵) الحاقی موضوع ماده‌ واحده به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۵- حداکثر سقف سهام سازمان تامین‌اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء(۲-۳) بند«الف» سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) این ماده در بانک رفاه کارگران سی‌ و سه‌ درصد (۳۳%) است. سازمان مزبور مکلف است نسبت به واگذاری سهام مازاد بر سی‌ و سه‌ درصد (۳۳%) با رعایت شرایط ذیل اقدام نماید:

الف- ظرف سه‌سال از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این تبصره نسبت به تأمین شرایط پذیرش در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس و تعیین تکلیف دیون سازمان به بانک رفاه کارگران و واگذاری سی‌وسه درصد (۳۳%) سهام خود در آن بانک اقدام نماید.

ب- سی‌ و چهار درصد (۳۴%) باقیمانده سهام سازمان مذکور در بانک رفاه کارگران حداکثر تا پایا ن سال چهارم از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این تبصره واگذار شود.

ج- آخرین صورت‌های مالی سالانه تلفیقی حسابرسی‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی تا شش‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن این تبصره و برای سال های بعد تا پایا ن شهریور سال بعد انتشار عمومی یابد.

د- سقف رشد مانده بدهی سالانه سازمان تأمین‌ اجتماعی با تعریف مالک واحد موضوع تبصره (۱) این ماده به بانک رفاه کارگران در سطح حداکثر ده‌ درصد (۱۰%) علاوه بر رعایت سایر مقررات بانک مرکزی تعیین شود.

نظرات (0)
افزودن نظر