فوربز لیست ۶ شرکت فینتک مرتبط با فناوری بلاک چین را منتشر کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، فوربز در لیست ۵۰ شرکت برتر حوزه فین‌تک در سال ۲۰۲۰ که در روز ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) منتشر کرد، شش شرکت را دسته «بلاک چین و بیت کوین » قرار داده است، این شرکت‌ها عبارتند از: آکسونی (Axoni)، چِینالایسیس (Chainalysis)، کوین‌بیس (Coinbase)، اورلجر (Everledger)، میکردائو (MakerDao) و ریپل (Ripple).

این لیست شامل نام‌های بزرگی چون «Plaid» ،«Opendoor» و «Lemonade» نیز بود که به ترتیب در دسته‌های املاک و مستغلات، پرداخت و بیمه دسته‌بندی می‌شوند.

با توجه به گستردگی دسته‌های حوزه فین‌‌تک، فوربز لیست سال ۲۰۲۰ را به ترتیب حروف الفبا ارائه داده است.

در بین ۶ شرکت بلاک چین ی که نامشان در این لیست آمده است، صرافی بزرگ کوین‌بیس با سرمایه ۵۲۵ میلیون دلار ی، بزرگ‌‎ترین شرکت است. شرکت‌ ریپل نیز با سرمایه ۲۹۳ میلیون دلار ی در رتبه دوم قرار دارد. اورلجر با سرمایه ۲۰ میلیون دلار ی در رتبه آخر این لیست است.

فوربز نقطه اشتراک تمام این شرکت‌ها را در سه حوزه سهام‌داری، موقعیت مکانی و خدمات می‌داند. این نشریه در خصوص فهرست خود می‌نویسد:

    از مهم‌ترین اشتراکات بین تمام ۵۰ شرکت برتر حوزه فین‌تک در سال ۲۰۲۰ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    همگی شرکت‌های خصوصی هستند، بیشتر مشتریان آن‌ها در ایالات متحده آمریکا هستند و همگی آن‌ها استفاده از خدمات مالی را برای مشتریان آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کنند.

از ۵۰ شرکتِ لیست شده توسط فوربز، ۴۸ شرکت در آمریکا و ۲ شرکت در لندن مستقر هستند.

 

 

منبع: cointelegraph

arzdigital

بلاک چینفناوریفوربزفین تکفینتک
نظرات (0)
افزودن نظر