حمایت از استارت‌آپ‌ها در شرایط بحران اقتصادی

به گزارش بانکداری الکترونیک، حسین وطن پور در نشست هم افزایی توانمندی‌های سازمان‌های همکار انجمن برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این انجمن شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در زمینه تغییر نگرش‌ها در راستای تقویت شرکت‌های دانش بنیان این حوزه، افزود: در این راستا طرح‌های بسیار گسترده‌ای برای حمایت از شرکت‌ها در حوزه‌های توانمند سازی، آموزش، تجاری سازی، توسعه کسب و کار و شتابدهی تعریف کردیم.

وی توسعه ارتباطات انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت با دانشگاه‌ها و مراکز رشد را از دیگر اقدامات حمایتی برای تقویت‌ شرکت‌های دانش بنیان نام برد و یادآور شد: در این ارتباطات در تلاش هستیم تا از امکانات دانشگاه‌ها و مراکز رشد در زمینه توسعه فناوری و نوآوری بهره گیری کنیم.

وطن پور برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر اقدامات عنوان کرد که در حوزه‌های ثبت اختراعات، بازاریابی و امور مالی به صورت مجازی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته تجاری سازی این انجمن ادامه داد: در جلساتی که این کمیته به صورت ماهانه برگزار می‌کند، 5 استارت‌آپ و شرکت دانش بنیان حضور دارند که ارتباطات خوبی میان سرمایه گذاران و این شرکت‌ها برای سرمایه گذاری ایجاد شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تجاری سازی محصولات دانش بنیان، خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم محصولات دانش بنیان تولید داخل را در بازارهای بین المللی عرضه کنیم، نمی‌توانیم در رتبه بندی‌های جهانی در زمینه توسعه فناوری قرار بگیریم از این رو با تلاش‌های صورت گرفته ارتباطات موثری با نهادهایی چون اتاق بازرگانی ایران و اتریش برقرار شده است.

وی یافتن همکارانی از کشورهایی چون اکراین، عراق، عمان، لیتوانی و اتریش از سوی شرکت‌های بخش خصوصی را از اقداماتی در زمینه تجاری سازی محصولات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: ما با همکاری طرف خارجی می توانیم نسبت به صادرات و یا ثبت محصولات در کشورهای مقصد اقدام کنیم.

وطن پور، با اشاره به ایجاد پلتفرم صادراتی و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در منطقه آزاد کیش، گفت: از طریق این پلتفرم علاوه بر برگزاری نمایشگاه دایمی از محصولات دانش بنیان می‌توانیم از شرکت‌های خارجی برای همکاری دعوت به عمل آوریم از این رو با این دانشگاه تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم تا بتوانیم از این پلتفرم برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در حوزه شتابدهی نیز کمیته‌ای در این انجمن راه اندازی شده است؛ چرا که شاهدیم شرکت‌های استارت‌آپی و نوپا چالش‌های زیادی برای استقرار در شتابدهنده‌ها و دریافت حمایت‌های مالی دارند. این شرکت‌ها اعلام کردند که در این زمینه عدم برخورد یکسان وجود دارد و برخورد یکسان با این شرکت‌ها یکی از مواردی است که این کمیته پیگیری می‌کند.

به گفته وی، در حال حاضر 130 شرکت استارت‌آپی در این کمیته حضور دارند.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت به بیان اقدامات انجام شده در زمینه تجاری سازی پرداخت و گفت:در این زمینه در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های موجود در کشور اقدام کنیم که در این زمینه همکاری میان این انجمن و مرکز نوآوری دانشگاه امیر کبیر ایجاد شده و بر این اساس مقرر است که از این ظرفیت برای برگزاری ایده بازارهای حوزه سلامت و نمایشگاه بهره خواهیم برد.

وی ابراز امیدواری کرد که به زودی نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های حوزه سلامت در زمینه کرونا در مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر برگزار شود.

وطن پور، پیشنهاد راه اندازی صندوق مالی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها را مطرح کرد و گفت: ما در شرایط بحران اقتصادی و گران شدن ارز و هزینه تمام شده محصولات، نگران از بین رفتن شرکت‌های استارت‌آپی و نوپا هستیم و از طریق این صندوق می‌توان از این شرکت‌ها حمایت کرد.
منبع: ایسنا 

استارت آپبحران اقتصادیکرونا
نظرات (0)
افزودن نظر