افزایش ۱۴ درصدی تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور

به گزارش بانکداری الکترونیک از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "اسماعیل نمازی"افزود: میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی در بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود ۹۳ میلیون مگاوات ساعت بوده است.

وی ادامه داد: در مدار نبودن نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل خشکسالی، ‌گرمای زودرس و نیاز بیشتر شبکه به برق، درمدار نبودن نیروگاه اتمی در برخی از روزها و تلاش نیروگاه‌ها برای آمادگی حداکثری از دلایل افزایش تولید انرژی در نیروگاه‌های حرارتی بوده است.
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های حرارتی با توجه به عدم تولید برق توسط سایر مولدهای تولید برق کشور به دلایل یاد شده،‌ سعی کرده‌اند با کوتاه کردن زمان انجام تعمیرات دوره‌ای و رفع اشکالات موردی به وجود آمده در واحدهای نیروگاهی در کمترین زمان ممکن،‌ ساعت بیشتری را در شبکه برق فعال بوده و کسری ناشی از تولید برق در کشور را جبران کنند.
نمازی با یادآوری هزینه‌های بالا و دشواری‌های تولید برق در کشور، گفت: در حال حاضر همه نیروگاه‌های حرارتی با حداکثر ظرفیت در حال تولید برق هستند و کارکنان صنعت برق کشور با وجود همه‌گیری سویه جدید بیماری کرونا و گرمای شدید در تلاشند تا نیروگاه‌ها با حداکثر توان در مدار تولید باشند.

دولت‌های یازدهم و دوازدهم در طول دوران خدمت ۴۸ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید احداث شده یا در دست احداث و یا در حال تامین مالی است.

برقخشکسالینیروگاه‌های حرارتی کشور
نظرات (0)
افزودن نظر