ضرورت تسریع در تحقق مالیات هوشمند؛ هدف مهم وزارت اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از بانک رفاه، دکتر سید احسان خاندوزی در حاشیه این بازدید سرزده تأکید کرد: در تحقق فرآیند الکترونیکی شدن مالیات و ایجاد سامانه مالیات هوشمند به عنوان یکی از هدف‌گذاری های مهم وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور باید تسریع شود.

وزیر اقتصاد افزود: اگر این فرآیند، پیش از این تکمیل و به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به جرائم مؤدیان در ارتباط با احکام ماده 169مکرر قانون مالیات‌ های مستقیم به کار گرفته می شد، امروز شاهد طولانی شدن فرآیندها و انباشتگی پرونده ها نبودیم و وابستگی ما به سیستم سنتی و کاغذی به طور کامل از میان می رفت و در این شرایط کرونایی، حجم مراجعات مردم به مراجع مالیاتی کاهش پیدا می کرد.

دکتر خاندوزی یادآور شد: البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که با همت سازمان امور مالیاتی، امیدوارم با سرعت خیلی بیشتری نسبت به گذشته، امور مربوط به الکترونیکی شدن فرآیندها حل و فصل شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه یکی از شکایات پرتکرار مؤدیان در بازدید امروز، مسئله اطلاعات مربوط به سنوات گذشته ایشان و پرونده هایی  بود که برگه های مالیاتی آنها صادر شده اما در حال حاضر مبنای آن اطلاعات در دسترس نیست گفت : در این ارتباط، بخشنامه ها و اصلاحیه هایی مورد نیاز است که انشاالله  به زودی صادر می‌شود.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به ضرورت تسهیل دسترسی مردم به مسئولان گفت: در این زمینه مقرر شد، طی روزهای آتی، با صدور بخشنامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی، مردم بتوانند دسترسی بهتر و بیشتری به مسئولان مالیاتی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود و مالیات منصفانه، دریافت شود.

دکتر خاندوزی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم گفت: ظرف یک ماه آینده در تعامل سازمان امور مالیاتی با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نقطه نظرات دولت و وزارت اقتصاد به اعضای کمیسیون منتقل شده و انشاالله شاهد حمایت و هماهنگی یکپارچه دولت و مجلس از این طرح خواهیم بود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تصویب این قانون،کمک خواهد‌ کرد بخش‌های مولد با انگیزه بیشتری فعالیت داشته باشند.

خاندوزی در پاسخ به سئوالی در خصوص روند افزایش پایه‌های مالیاتی نیز تأکید کرد : وزارت اقتصاد هیچ برنامه‌ای برای افزایش پایه مالیاتی ندارد.

احسان خاندوزیمالیاتمالیات هوشمندوزارت اقتصاد
نظرات (0)
افزودن نظر