بورس نیمه کانال ۱.۳ میلیونی را از دست داد + نمودار

سومین روز نزولی بازار سهام؛

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس پایتخت برای سومین روز متوالی نزول کرد و با افت 17 هزار واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 340 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 4 هزار و 931 واحدی در سطح 367 هزار و 563 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 224 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 235 واحد قرار گرفت. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص
امروز نمادهای «فارس»، «شپدیس» و «کگل» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شنفت»، «وتجارت» و «وپخش» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فجهان» و «شبصیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها
در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فولاد و وتجارت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، سپیدار و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات بازار
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 1.6 درصدی به رقم 5 هزار و 51 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 228 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 208 میلیارد تومان رسید که 64 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بازار سهامبورستالار شیشه ای
نظرات (0)
افزودن نظر