آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس احتمالاً با افزایش قیمت چشمگیر از راه می‌رسند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گفته تحلیلگر ارشد دیجی‌تایمز، «لوک لین»، قیمت آیفون 15 پرو و 15 پ

درحالی‌که انتظار داریم اپل قیمت آیفون 15 و 15 پلاس را در مقایسه با نسل قبلی ثابت نگه دارد، قیمت مدل‌های پرو افزایش چشمگیری خواهد داشت. علت این افزایش قیمت را می‌توان مربوط به فریم تیتانیومی در این محصولات و دوربین پریسکوپی در مدل پرو مکس دانست.

افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون 15

درحالی منتظر افزایش قیمت آیفون‌های آینده هستیم که طبق گزارش‌ها، فروش گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم 2023 کاهش می‌یابد. به گفته لین، اپل در مقایسه با 90 تا 100 میلیون دستگاه تولیدی سری آیفون 14، برای نیمه دوم 2023، 80 تا 90 دستگاه از سری آیفون 15 تولید می‌کند. در این میان، مدل پرو مکس بیشترین سهم را خواهد داشت و کمترین سهم هم به آیفون 15 پلاس اختصاص می‌یابد.

این اولین‌باری نیست که شاهد انتشار شایعه‌ای درباره افزایش قیمت آیفون‌ها هستیم. طبق گزارش‌های قبلی، قیمت آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس حداقل 100 دلار بیشتر از نسل قبلی خواهد بود. در همین راستا قیمت پایه آیفون ۱۵ پرو در محدوده 1099 تا 1199 و قیمت پایه مدل پرو مکس در محدوده 1199 تا 1299 دلار قرار می‌گیرد.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ و «جف پو»، تحلیلگر مطرح بازار هم در ماه‌های گذشته به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ را نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد. به باور پو، قیمت این محصولات 100 دلار افزایش می‌یابد. گوشی‌های سری آیفون ۱۵ در تاریخ 21 شهریورماه (12 سپتامبر) در رویداد Wonderlust معرفی خواهند شد.

درنهایت لین در گزارش دیجی‌تایمز مدعی شده است که براساس اطلاعات دریافتی از زنجیره تأمین، اپل ابعاد نمایشگر مدل‌های پرو را در سال آینده میلادی افزایش می‌دهد. البته طبق برخی شایعات، اپل برای تمام گوشی‌های سری آیفون 16 از صفحه نمایش بزرگ‌تری استفاده خواهد کرد.

رو مکس نسبت به نسل قبلی خود افزایش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

15 پرو مکس‍آیفون ۱۵ پروگوشیهای هوشمند
نظرات (0)
افزودن نظر