نوآوری‌های اینشورتک نیروی محرک رشد صنعت بیمه

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به ‌طور قاطع، استارت‌آپ‌‌های فناوری بیمه را به‌عنوان نیروی محرکه رشد صنعت پیش‌بینی و 59درصد از این باور حمایت می‌کنند. این امر بر تأثیر فزاینده ابتکارات مبتنی بر فناوری در تغییر شکل بخش بیمه تأکید می‌کند.

این مطالعه بر اجماع 47 درصد از پاسخ ‌دهندگانی که هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بلاکچین را به ‌عنوان عوامل کلیدی بازی در حوزه بیمه اموال و تلفات (P&C) می ‌دانند، تاکید می ‌کند. پیش‌ بینی می ‌شود که این فناوری‌ ها جنبه‌ های مختلف صنعت، از پذیره‌ نویسی گرفته تا پردازش مطالبات را متحول کنند.

کاهش موثر ریسک به عنوان یک استراتژی کلیدی برای سودآوری ظاهر می شود، به طوری که 41 درصد از رهبران صنعت آن را به عنوان محرک اصلی رشد شناسایی می کنند. بیمه ‌گران بر ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ های پیش ‌بین، مانند برنامه ‌های رانندگی ایمن و حسگرهای تشخیص سیل، برای تشویق مدیریت ریسک فعال تمرکز می ‌کنند.

در چشم انداز فناوری که به سرعت در حال تحول است، پشتیبانی قوی از مشتری به عنوان یک عامل مهم در تسهیل انتقال به سیستم ها و محصولات جدید دارای اهمیت می شود. این مطالعه نشان می ‌دهد که 45 درصد از پاسخ ‌دهندگان، پشتیبانی جامع از مشتری را در طول مراحل انتقال تکنولوژی در اولویت قرار می ‌دهند.

این مطالعه چشم انداز در حال تحول سیستم های مدیریت سیاست (PAS) را روشن می سازد. پیش از این، بیمه ‌گران قدرتمند به PAS داخلی متکی بودند، اما این مطالعه نشان می ‌دهد که رابطه نزدیکی بین کسانی که به‌ روز رسانی ‌های PAS داخلی (43 درصد) و کسانی که به دنبال تخصص خارجی (40 درصد) برای همگام شدن با پویایی صنعت در حال تغییر هستند، وجود دارد.

ادغام داده های خارجی به عنوان سنگ بنای ارزیابی ریسک جامع ظاهر می شود، به ویژه با داده های جغرافیایی که بینشی فراتر از روش های ارزیابی ریسک سنتی ارائه می دهد. قابل توجه است که 80 درصد از رهبران فناوری بر اهمیت یکپارچه سازی پرداخت دیجیتال در سال های آینده تأکید می کنند.

هوش تجاری (BI) به عنوان یک محور تکاملی صنعت ظاهر می شود و به استفاده از پتانسیل داده ها کمک می کند. با توجه به اینکه 63 درصد از مدیران فناوری به سازگاری برنامه های تلفن همراه در دسترسی به بیمه نامه های لحظه ای اهمیت می دهند، صنعت به سمت قابلیت استفاده پیشرفته و رابط های کاربر پسند حرکت می کند.

مطالعه Waterstreet تصویر واضحی از تکامل سریع بخش بیمه ترسیم می کند. با نوآوری ‌های فناوری بیمه، هوش مصنوعی و یکپارچه‌ سازی داده ‌ها در خط مقدم، بیمه‌ گران می ‌توانند ارتباطات بهبود یافته، فرآیندهای مطالبات ساده و تمرکز بیشتر بر رضایت مشتری را پیش ‌بینی کنند.

از آنجایی که صنعت به استقبال پیشرفت های مبتنی بر فناوری ادامه می دهد، همچنان آماده ارائه خدمات با دقت، کارایی و مشتری محوری بی نظیر در سال های آینده است.

اینشورتکبیمه گریهوش تجاریهوش مصنوعی
نظرات (0)
افزودن نظر