دلار پشت بازار سکه را خالی کرد/ پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز ، قیمت سکه امامی دیروز مرز حمایتی ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان را از دست داد و با کاهش تقریبا ۳۵۰هزار تومانی تا محدوده ۲۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان پایین آمد.

شب گذشته در معاملات پشت خطی دیشب در همین محدوده به فروش رسید.بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی سکه امامی شب گذشته تقریبا۱۸۴هزار تومان پایین آمد و حباب سکه هم که روز چهارشنبه در حدود ۲۱ درصد محاسبه شده بود،شب گذشته به مرز ۲۰درصد رسید.همین امر موجب شده بود که انتظارات افزایشی در این بازار کمرنگ شود و سکه امامی تحت فشار نزولی های بازار قرار بگیرد.

عدم حمایت دلار از بازار سکه

در شرایط فعلی نرخ دلار لیدر بازار سکه شده و سکه بازان مسیر حرکتی خود را با نوسانات اسکناس آمریکایی تعیین می کنند. از نگاه فعالان بازار یکی از دلایل گیر افتادن سکه در یک محدوده خاص ناشی از نوسان کاهشی نرخ دلار بوده است. دلار در روزهای اخیر جان کافی برای صعود معنادار ندارد و همین امر دست کاهشی ها در بازار سکه را بالا برده است.

پیش بینی قیمت سکه امروز

از سوی دیگر در روزهای پایانی ماه بازار با کمبود ریال مواجه می شود.در شرایط فعلی در کنار کمبود ریال، به نظر می رسد شروع مراسمات محرم نیز بر سطح تقاضا در بازار طلا و سکه اثر گذار باشد‌.

معامله گران می گفتند اگر در روز جاری نرخ دلار نزولی شود این امر ممکن است رفتار سکه بازان را تحت تاثیر قرار دهد.به باور آنها اگر امروز مرز حمایتی ۲۷ میلیون و ۲۰۰هزار تومانی سکه از دست برود این امر ممکن است موجب خروج اضطراری برخی از معامله گران از بازار شود و فلز گران بهای داخلی خاکریز ۲۷ را هم‌از دست دهد.

نظرات (0)
افزودن نظر