قیمت دلار به ۷۰ هزار تومان خواهد رسید/ وابستگی ارز به تغییرات تورمی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک زنگنه کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بازار ارز اظهار کرد: قیمت دلار در بازار جهانی تعیین می‌شود و مربوط به ثبات در بازارهای دنیا است بنابراین به ثبات در ایران بستگی ندارد؛ به عنوان مثال هر ساله با فرارسیدن اعیاد کشور چین، قیمت‌ها به دلیل افزایش تقاضا نیز افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی قیمت دلار در آستانه محرم / منتظر جهش شارپی ارز آمریکایی باشیم؟

وی با اشاره به اینکه قیمت دلار در سال‌های گذشته تحت تاثیر سیاست‌های نادرست دولت‌ها دچار نوسانات شدیدی شد، گفت: متاسفانه دولت‌ها برای تامین هزینه‌های خودشان و پرداخت بدهی‌ها در اواخر سال قیمت دلار را افزایش دادند.

زنگنه با اشاره به عامل دیگری که قیمت دلار را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: وقتی تورم‌ به وجود می‌آید قیمت دلار نیز تغییر می‌کند. در دو سال گذشته بحث تورم به خوبی کنترل شد شد جلوی اوراق قرضه و چاپ پول تا حدی گرفته شد و تورم را به دوش مردم نگذاشته است.

کارشناس اقتصادی با اشاره به ثبات قیمت دلار در وضعیت فعلی بین کرد: ثبات موجود در بازار فعلی می‌تواند ناشی از سیاست‌های درست در بازار سرمایه باشد. قیمت ارز طی چند ماه گذشته در کانال ۵۰ هزار تومان بوده و چند هفته اخیر روند کاهشی نیز داشته است.

وی افزود: نگهداشتن قیمت ارز کار مهمی است و دولت باید برای کنترل بازارهای هیجانی تلاش خود را بکند تا شاهد ثبات بیشتر قیمت دلار باشیم.

زنگنه با اشاره به پیش بینی قیمت دلار در آینده، تصریح کرد: کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند که قیمت دلار در آینده روند صعودی خود را همچون سال‌های گذشته طی خواهد کرد و تا دوسال آینده شاهد قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان خواهیم بود.

بازار ارزتورمقیمت دلار
نظرات (0)
افزودن نظر