انتشار اوراق بیمه اتکایی از طریق بازار سرمایه در آینده نزدیک

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی کشور (بورس، بانک و بیمه) امروز در محل نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرد.

در این مراسم‌، مجید بهزادپور اظهار داشت: اوراق بیمه اتکایی به زودی از طریق بازار سرمایه برای تامین شرکت‌های بیمه منتشر می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه‌نامه‌های درمان در سال گذشته با رشد 17 درصدی به 20 میلیون نفر رسید، بیمه‌نامه زندگی با رشد 7 درصدی به 30 میلیون فقره رسید، همچنین افراد بیمه‌شده در کشور به بیش از 36 میلیون نفر رسیدند.

وی اظهار کرد: پوشش بیمه صندوق حوادث طبیعی ساختمان در سال گذشته به 26.5 میلیون واحد رسید، همچنین سرانه بیمه‌نامه با 10 درصد رشد به رقم 861 بیمه‌نامه به ازای هر هزار نفر در کشور رسید.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ‌با بیان اینکه صنعت بیمه وابسته به سرمایه‌گذاری است، گفت: ما هم به صورت مستقیم در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنیم و هم اینکه پوشش‌های ریسک سرمایه‌گذاری را در بازار به وسیله بیمه تأمین می‌کنیم.

بهزادپور با بیان اینکه سال گذشته مجوز انتشار اوراق توسط شرکت‌های بیمه‌ای از بازار سرمایه دریافت کردیم، اظهار داشت: امسال اوراق بیمه اتکایی از طریق بازار سرمایه توسط شرکت‌های بیمه منتشر می‌شود.

وی افزود: در دنیا شرکت‌های بیمه‌ای بیش از 37 میلیارد دلار اوراق سررسیدنشده منتشر کرده‌اند به‌گونه‌ای که در سال 2022 حدود 11 میلیارد دلار اوراق جدید از سوی شرکت‌های بیمه در دنیا منتشر شد.

بازار سرمایهبیمه اتکاییبیمهنامهرئیس کل بیمه مرکزیشرکتهای بیمه
نظرات (0)
افزودن نظر