پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز سه شنبه در حالی پایان یافت که شاخص کل توانست با وجود تعطیلی بازار سهام در دو روز میانی هفته افزایش یابد. البته شاخص این رشد را تا حد بالایی مدیون رشد سهام خودرویی‌ها بوده است. بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۹ هزار و ۸۶۷ واحدی که معادل ۰.۴۳ درصد این شاخص است، موفق شد به ارتفاع دو میلیون و ۲۸۹ هزار واحد برسد.

همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۰.۶۶ درصدی تراز ۷۷۶ هزار و ۴۱۴ واحدی را ثبت کرد.

آمار و ارقام بورس زیر ذره‌بین

گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات را ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. به طوری که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس سه‌شنبه، خبر از خروج ۲۱۵ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

کارشناسان بازار سرمایه بر لزوم افزایش ارزش معاملات برای بازگشت به روند صعودی اتفاق نظر دارند. برخی کارشناسان معتقدند در صورتی که ارزش معاملات به رقم بالای ۱۴ هزار میلیارد تومان رسد می‌توان به پایان دوره اصلاحی امیدوار بود.

پیش بینی بورس چهارشنبه

با نگاهی به جریان معاملات روز سه‌شنبه، در می‌یابیم که در نیمه دوم معاملات روز یادشده، جریان تقاضا مجددا بازار را به دست گرفت. این در حالی است که پس از شروع مثبت بازار، فروشندگان تا حدی توانستند نیروی خود را به بازار تحمیل کنند.

در این بین محدودیت‌هایی که بانک مرکزی در بازار ارز و طلا وضع می‌کند، نشانه خوبی برای بازار سهام نیست. اختیار اعمال ممنوعیت در مبادلات فردایی طلا و سکه توسط بانک مرکزی نشانه مستقیم افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بازارهای موازی است.

عدم اعتمادی که پس از اتفاقات اردیبهشت‌ماه (ارسال نامه و فشار فروش در بازار) مجددا در بازار سرمایه شعله‌ور شد، در کاهش چشمگیر ارزش معاملات مشهود است. کارشناسان اما معتقدند در صورتی که فضای دیپلماتیک کشور رنگ صلح به خود گیرد، با احتمال افت اسکناس آمریکایی، صنایع ریالی مانند گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین صنعت بیمه و گروه غذایی‌ها، توانایی نجات بازار از روند نزولی را دارند.

نوسانات شدید بازار در روز سه‌شنبه به احتمال فراوان پایان کار عملکرد نوسانی نماد‌ها نخواهد بود. کارشناسان معتقدند جدال عرضه‌کنندگان و خریداران در روز پایانی هفته نیز ادامه خواهد داشت اما با توجه به فاکتور‌های بنیادین اقتصاد که تغییر زیادی با ماه‌های گذشته که بازار صعودی بود، نکرده‌اند، بازگشت بورس به روند صعودی خود، هنوز محتمل‌ترین سناریوی پیش روی اهالی بازار سرمایه است.

بازار سهامپیش بینی بورسمعاملات بورس
نظرات (0)
افزودن نظر