اپل عینک واقعیت افزوده خود را معرفی کرد + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، اپل از محصول جدید خود که یک عینک واقعیت افزوده است رونمایی کرد. این نخست محصول جدید و عمده اپل طی نزدیک به یک دهه اخیر است.

تیم کوک مدیرعامل اپل گفت: این محصول جهان واقعی و جهان مجازی را به گونه‌ای یکپارچه در هم ترکیب می‌کند.

این عینک واقعیت افزده که ویژن پرو نام دارد 3499 دلار قیمت خواهد داشت و فروش آن از اوایل سال آینده میلادی در ایالات متحده آغاز می‌شود. کنفرانس رونمایی از این محصول جدید اپل در کالیفرنیا به صورت زنده از یوتیوب و وبسایت این شرکت پخش می‌شد.

محصول اپل با دیگر هدست‌های واقعیت افزوده موجود در بازار به لحاظ ظاهری متفاوت است و بیشتر به عینک اسکی شبیه است. باتری این دستگاه هم با سیم به آن متصل است و کاربر می تواند آن را هنگام استفاده در جیبش بگذارد.

اپل از اصطلاح واقعیت افزوده برای توصیف کارکرد این عینک استفاده کرده که به معنای تلفیق اشیا و اطلاعات مجازی با جهان اطراف است. تیم کوک هم در مراسم رونمایی از این محصول گفت: این عینک به کاربران امکان می دهد با محتواهای دیجیتال به گونه‌ای مشابه جهان واقعی تعامل کند.

این هدست با استفاده از ترکیبی از دست ها، چشم‌ها و صدای کاربر و کارهایی مثل زدن انگشت‌ها به یکدیگر برای انتخاب گزینه‌ها کار می‌کند. این هدست درحالی معرفی شده که اپل سخت افزار مهم پیشین خود را در سال 2015 با ساعت اپل به بازار عرضه کرده بود.

به جز اپل، متا هم درحال سرمایه گذاری در عرصه واقعیت افزوده است اما درحال حاضر با مشکلات زیادی در این رابطه روبرو است. متلا و لنوو هم اعلام کردند نسخه جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود را که واقعیت افزوده ندارد به بازار عرضه می‌کنند. همه اینها درحالی است که به گفته سازمان بین‌المللی داده شرکت‌ها، بازار فروش هدست در سال گذشته 54 درصد افت داشته است.

اپلعینک واقعیت افزودهویژن پرویوتیوب
نظرات (0)
افزودن نظر