هوش مصنوعی یک دارایی استراتژیک ضروری برای بیمه گران است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، «وایت پیپر کاربردی AIGC/ChatGPT در صنعت بیمه» تجزیه و تحلیل عمیقی از بیش از 30 حوزه خاص ارائه می ‌کند و فناوری AIGC را می ‌توان در زمینه بیمه، از جمله طراحی محصول، علم اکچوئری، بازاریابی، عملیات و خدمات مشتری پیاده‌ سازی کرد.

علاوه بر این، آن ها پتانسیل بهینه سازی عملیات روزانه و بهبود کارایی تحقیق و توسعه را برای شرکت های بیمه دارند. همه اینها همراه با اکتشاف خود ZhongAn از پتانسیل این فناوری است.

این سند همچنین موانع پیش روی صنعت را در استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد AIGC، مانند موانع کپی رایت در حین بازاریابی، مشکلات در تطبیق داده‌ های بیمه برای آموزش مدل، و ریسک های بالقوه مربوط به محرمانه بودن داده ‌های مشتری، را نشان می دهد.

ZhongAn افزود: «در حوزه عملیاتی، مسائل مربوط به انطباق در مورد استفاده صحیح از داده ‌های بیمه متمرکز و دقت نتایج خروجی ممکن است در خط مقدم قرار گیرد. در کاربرد عملی شرکت ها باید یک رویکرد جامع برای در نظر گرفتن کیفیت داده ها، درک معنایی، ریسک های امنیتی و خواسته های کاربر برای حصول اطمینان از دقت و قابلیت استفاده مدل اتخاذ کنند. در همین رابطه توسعه ‌دهندگان و کاربران باید مهارت ‌ها و تجربه لازم را برای ترکیب هوش مصنوعی با قضاوت انسان ره جهت دستیابی به بهره ‌وری مشارکتی بهینه داشته باشند.»

این بیمه گر تاکید کرد که این پیشرفت پیشگامانه، یک گام مهم رو به جلو در ادغام هوش مصنوعی در بخش بیمه چین است.

جیانگ زینگ، مدیرعامل بیمه ZhongAn گفت: «نقطه عطف در تکامل فناوری هوش مصنوعی فرا رسیده است و ما قویاً معتقدیم که پتانسیل و سرعت تکامل آن در آینده بسیار فراتر از تصورات ما خواهد بود. همانطور که در این گزارش بیان شد، ساختار انتقالی مشکل محاسبات موازی را حل می‌ کند و این مدل را قادر می ‌سازد تا در یک بازه زمانی معقول روی یک مجموعه گسترده آموزش ببیند. در نتیجه AIGC دارای توانایی های برتر برای درک و تفسیر ساختارهای پیچیده جمله، روابط معنایی و استدلال منطقی است. همچنین می ‌تواند وابستگی‌ های طولانی ‌مدت در متن را درک کند، زمینه و معنا را درک کند و متن دقیقتر، منسجم تر و غنیتری از نظر معنایی تولید کند.»

بیمه گرانبیمه گریصنعت بیمههوش مصنوعی
نظرات (0)
افزودن نظر