سن بازنشستگی ۲.۵ سال افزایش می یابد !

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین: بحران صندوق‌های بازنشستگی حالا جدی‌تر از همیشه است و همین موضوع سبب شده است بارها بخث افزایش سن بازنشستگی مطرح باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته حداقل سن بازنشستگی در سال اول اجرای برنامه هفتم قرار است ۵۳ سال باشد.

در عین حال مقرر است بر اساس ماده ۶۶ لایحه برنامه هفتم توسعه، سن و سابقه قابل قبول در تمامی حالات احراز شرایط بازنشستگی در کلیه سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی در طول برنامه هفتم به ازای هر سال شش ماه افزایش‌ می‌یابد:

  • یعنی اگر در سال ۱۴۰۳ قرار باشد اجرای برنامه هفتم توسعه آغاز شود، فردی که به سن بازنشستگی رسیده باید ۶ ماه دیگر هم کار کند و حق بیمه بپردازد تا بازنشست شود.
  • در سال ۱۴۰۴ فردی که به سن بازنشستگی رسیده باید یک‌سال دیگر کار کند.
  • در سال ۱۴۰۴ افراد در سن بازنشستگی باید ۱.۵ سال و در سال ۱۴۰۵ باید ۲ سال بیشتر کار کنند.

افزایش سن بازنشستگی در سال 1402

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه گفته است : با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در طول برنامه هفتم تلاش خواهیم کرد با اصلاحاتی که انجام می‌دهیم، منابع صندوق‌های بازنشستگی بهبود و افزایش پیداکند و ورودی‌ها بیشتر شود تا طبیعتاً صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته و پایداری را به بازنشستگان ارائه دهند.

منظور همچنین درباره تاثیر افزایش سن بازنشستگی در بکارگیری نیروی کار جوان، گفت: باید برای جوانان فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شود. اگربخواهیم جوانی را شاغل کنیم، قاعدتاً نباید کسی که هنوز در سن کار است و توانایی کار کردن دارد، از بازار کار خارج کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: حتما باید برای جوانان فکر کنیم، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنیم. این از هدف‌گذاری‌های دولت است که درهر سال تا ۱ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

 

افزایش سن بازنشستگیبیمهسن بازنشستگیشرایط بازنشستگیصندوق‌های بازنشستگی
نظرات (0)
افزودن نظر