راه های پیدا کردن شماره شبا در ایران

خوشبختانه راه های مختلفی برای پیدا کردن شماره شبا در ایران وجود دارد که به دو دسته حضوری و غیرحضوری تقسیم می شود.

در این مطلب به بررسی روش های مختلف یافتن شماره شبا در ایران می پردازیم.

روش های مختلف پیدا کردن شماره شبا

همان طور که اشاره کردیم، یافتن این شماره به دو روش که عبارت اند از روش حضوری و غیرحضوری امکان پذیر است. حال در این بخش به معرفی این روش ها می پردازیم.

یافتن شماره شبا به روش حضوری

برای انجام این کار، شما بایستی به شعبه ای از بانک مد نظر خود مراجعه کنید که در آن حساب باز کرده اید. پس از حضور در این شعبه، با ارائه مدارکی که متصدی بانک از شما می خواهد، شماره شبا خود را دریافت کنید. این مدارک معمولا مدارک شناسایی، شماره کارت یا شماره حسابتان است.

مزایای استفاده از روش حضوری

تنها مزیت استفاده از این روش، امنیت و حفظ اطلاعات شما است. از آنجایی که بانک امین مردم می باشد، پس هیچ نگرانی در استفاده از این روش وجود ندارد.

معایب استفاده از روش حضوری

برخی از معایب استفاده از روش حضوری عبارت اند از:

  • اتلاف وقت در رفت و آمد و صف های بانکی
  • پرداخت هزینه های زیاد
  • محدودیت زمانی

یافن شماره شبا به روش غیرحضوری

برای یافتن شماره شبا به روش غیر حضوری، بهترین انتخاب، استفاده از خدمات سایت تبدیل کارت است. سایت تبدیل کارت به دو طریق که عبارت اند از تبدیل کارت به شبا و تبدیل حساب به شبا، این شماره بین المللی را در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای استفاده از روش غیرحضوری

برخی از مزایای استفاده از روش غیرحضوری که با انتخاب سایت تبدیل کارت نصیب شما می شود، عبارت اند از:

  • صرفه جویی در زمان
  • کاهش چشمگیر هزینه ها
  • نبود محدودیت زمانی
  • نبود نیاز به انتظار کشیدن در صف های طولانی بانک

معایب استفاده از روش غیرحضوری

در واقع روش غیرحضوری تمامی معایب روش حضوری را نقض می کند؛ اما اگر بخواهیم اشاره ای نیز به معایب این روش داشته باشیم، باید بگوییم که خود هیچ عیبی را به همراه ندارد، مگر این که به هنگام استفاده از این روش شما عزیزان از اینترنتی به سرعت پایین استفاده کنید که باز کردن سایت تا حدی زمان بر شود؛ اما باز هم حتی با اینترنت کند سرعت، آنقدر که در بانک ها معطل می شود، در این روش انتظار نخواهید کشید. پس با این حال، معایبی در رابطه با استفاده از این روش وجود ندارد.

چرا سایت تبدیل کارت را برای پیدا کردن شماره شبا انتخاب کنیم؟

تبدیل کارت، بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای پیدا کردن شماره شبا است. شاید این سوال در حال حاضر برایتان پیش آمده باشد که چرا باید سایت تبدیل کارت را برای پیدا کردن شماره شبا خود انتخاب کنیم. ما دلایلی را در این بخش خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم که مهر تایید بر انتخاب تبدیل کارت هستند:

  • با انتخاب سایت تبدیل کارت، هم می توانید شماره کارت را به شماره شبا تبدیل کرده و هم شماره حساب را به شماره شبا تبدیل کنید.
  • با انتخاب سایت تبدیل کارت، دیگر لازم نیست زمان و هزینه زیادی را برای رسیدن به بانک و دریافت شبا، صرف کنید.
  • سایت تبدیل کارت دارای نماد اعتماد الکترونیک است که نشان می دهد این سایت از سوی مقامات حوزه شبکه های ایران، مورد تایید قرار گرفته است.
  • سایت تبدیل کارت دارای پشتیبانی آنلاین است این ویژگی به معناست که شما در هر زمان از شبانه روز در صورت بروز سوال در رابطه با نحوه تبدیل و دریافت شماره شبا، می توانید از پشتیبانی کمک بگیرید.

به طور کلی، انتخاب سایت تبدیل کارت این زمینه را برای شما مهیا می کند تا با بهره گیری از تکنولوژی، در زمانی کوتاه عملیات بانکی خود را انجام دهید.

مزایای استفاده از شماره شبا

برخی این نظر را دارند که عملیات بانکی با شماره کارت انجام شده و نیازی به شماره شبا ندارند. شاید این موضوع تا حدی قابل قبول باشد، اما این که شما نیازی به شماره شبا ندارید، تا حد زیادی دور از ذهن است. شماره شبا کاربردهای بسیاری داشته و تقریبا در حال حاضر بسیاری از افراد برای انجام عملیات های بانکی خود، از این شماره استفاده می کنند.

امکان استفاده از سامانه های ساتنا و پایا

در صورتی که شماره شبا خود را از سایت تبدیل کارت دریافت کنید، می توانید به راحتی در سامانه های ساتنا و پایا حضور داشته و تا 100 میلیون تومان را به صورت اینترنتی انتقال دهید. برای دسته افرادی که فرصت مراجعه به بانک برای نقل و انتقالات وجه های سنگین را ندارند، استفاده از دو سامانه ذکر شده پیشنهاد می شود.

پرداخت کارمزد کمتر

با انتخاب شماره شبا، برای نقل و انتقالات خود کارمزد کمتری را پرداخت خواهید کرد. برای دسته افرادی که نیازی ندارند تا وجه در لحظه به حساب طرف مقابل بنشیند، استفاده از شماره شبا برای کاهش کارمزدها توصیه می شود.

سخن پایانی

استفاده از شماره شبا امروزه بیش از هر شماره بانکی دیگری، به چشم می خورد. از آنجایی که روش غیرحضوری یعنی استفاده از خدمات تبدیل کارت، بهترین روش برای دریافت شماره شبا است، شما عزیزان در هر زمان از شبانه روز می توانید به سایت تبدیل کارت مراجعه کرده و به دلخواه، شماره کارت یا شماره حساب خود را به شبا تبدیل کنید.

بانکداری الکترونیکپایاساتناشماره شبا
نظرات (0)
افزودن نظر