سهم ۵۰ درصدی به پرداخت ملت از بازار ابزار پذیرش موبایلی

در فروردین ماه سال جاری به ثبت رسید

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر مبنای آمارهای شاپرک، سهم ابزار پذیرش موبایلی از کل مبلغ تراکنش های فروردین ماه 1402 فقط 0،2 درصد بود.

با در نظر گرفتن ارزش 821،1 همتی کل ارزش تراکنش های فروردین ماه، در مجموع ارزش تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی در نخستین ماه از سال جاری به 1,5 همت رسید که نیمی از آن از طریق به پرداخت ملت انجام شد.

شرکت به پرداخت ملت با 50،20 درصد بیشترین سهم از مبلغ تراکنش های موبایلی را به خود اختصاص داده است. همچنین سهم این شرکت در فروردین نسبت به اسفند 0،03 درصد افزایش یافت.

سپ با سهم 22،01 درصدی که در قیاس با اسفند افت 0،31 درصدی را متحمل شد، عنوان دومین عمده ترین سهم از مبلغ تراکنش های موبایلی نخستین ماه از سال جاری را کسب کرد.

همانطور که آمارها نشان می دهد فاصله رتبه دوم یعنی سپ با رتبه برتر این تراکنش ها یعنی به پرداخت ملت بیش از 28 درصد است.

تجارت الکترونیک پارسیان که نسبت به اسفند با رشد 0،45 درصدی در سهم خود همراه شد، با در اختیار داشتن سهم 18،46 درصدی از مبلغ تراکنش های موبایلی به مقام سوم رسید.

آسان پرداخت پرشین نیز از مبلغ تراکنش های موبایلی فروردین 8،49 درصد سهم داشت. سهم این شرکت در مقایسه با اسفند 0،38 درصد کاهش یافت.

شرکتهای پرداخت الکترونیک سداد با 0،72 درصد و کارت اعتباری ایران کیش با 0،04 درصد کمترین سهم از ارزش تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی فروردین را به خود اختصاص دادند.

البته سداد در فروردین نسبت به اسفند سهم خود را از این تراکنش ها 0،55 درصد افزایش داد و از 0،17 درصد به 0،72 درصد رساند که این میزان بالاترین رشد مثبت در بین شرکتها به شمار می رود.

عمده ترین رشد منفی نسبت به اسفند 0،41 درصد بود که به شرکت کارت اعتباری ایران کیش تعلق داشت.

شرکتهای الکترونیک کارت دماوند، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پرداخت الکترونیک سپهر، پرداخت نوین آرین، فراپردازان آروند امید و فن آوا کارت مانند ماه های قبل هیچگونه سهمی از مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی نداشتند.

ابزار پذیرش موبایلیبه پرداخت ملتتراکنش شاپرکی
نظرات (0)
افزودن نظر