کلاهبرداری با همراه بانک جعلی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مشرق، سرهنگداود معظمی گودرزی روز سه‌شنبه اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۵۰۰ میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود نخستین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند، افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی، مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اضافه کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی، متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

وی گفت: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده گفت که یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه، هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند. شهروندان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

پلیس فتاهمراه بانکهمراه بانک جعلی
نظرات (0)
افزودن نظر