تراکنش امن را با این ۸ توصیه تجربه کنید

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برای تراکنش‌های امن بانکی، ما هم به عنوان کاربر باید مراقب اطلاعات شخصی خود باشیم تا ضریب امنیت در تراکنش‌های بانکی را بالا ببریم.

در این حوزه توصیه‌های زیادی وجود دارد، اما این هشت توصیه یکی از پرکابردترین‌های آن است:

۱. اطلاعات کارت بانک شما محرمانه است

هیچ وقت اطلاعات محرمانه کارت خود نظیر رمز اول یا دوم، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را در جائی یادداشت نکرده و از ارائه آن به سایر افراد به شدت خودداری کنید.

۲. برای تراکنش امن رمز‌های خود را هر سه ماه یک‌بار تغییر دهید

سعی کنید از رمزهایی استفاده کنید که حداقل شامل ۸کارکتر باشد و حداکثر هر ۶۰ روز یک بار رمز عبور خود را تغییر دهید.

۳. در محیط امن از خودپرداز پول بردارید

در تراکنش امن یکی از شاخص‌های استقرار دستگاه‌های خودپرداز، در بانک ایران زمین قرار گرفتن در محیط‌های امن است. با این حال ممکن است در ساعاتی از شب یا روزهای تعطیل محیط‌های شهری، خیلی برای دریافت پول از خودپردازها امن نباشند. پس هنگام برداشت وجه از خودپرداز بانک ها مراقب باشید افراد سود جو رمز کارت بانک شما را مشاهده نکنند.

۴. برای تراکنش امن رسید‌ها را رها نکنید

ممکن است برای ما هم پیش آمده باشد که بعد از کارت کشیدن در دستگاه‌های پوز ، رسید آن را در محل فروشگاه رها می‌کنیم. به این نکته توجه کنید که برگه رسیدی که از خودپرداز یا پایانه فروش دریافت می کنید را در محل رها نکرده و در صورت عدم نیاز آن را معدوم کنید.

برای تراکنش امن سعی کنید از رمزهایی استفاده کنید که حداقل شامل ۸ کارکتر باشد و حداکثر هر ۶۰ روز یک بار رمز عبور خود را تغییر دهید.

 

۵. نام کاربری و رمز را ذخیره نکنید

برای تراکنش امن ، در هنگام استفاده از امکانات اینترنتی بانک‌ها و موسسات مالی یا خرید‌های اینترنتی از ذخیره کردن نام کاربری و رمز عبور در رایانه خودداری کنید.

۶. نهادهای بانکی اطلاعات محرمانه شما را نمی‌خواهند!

همیشه به یاد داشته باشید هیچ بانک یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامک از شما درخواست نمی‌کند. در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری و مراتب را به مسئولان بانک مربوطه اطلاع دهید.

۷. برای تراکنش امن مراقب صفحات تبلیغات باشید

صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

۸. کارت بانکی مخصوص خرید‌های روزانه داشته باشید

از کارت بانکی خود صرفا برای انجام مبادالت خرد (مبالغ کم) استفاده کنید و از متصل نمودن حساب هائی که گردش مالی زیاد دارند، به کارت خود اجتناب کنید.

امنیتبانکداری الکترونیکتراکنش امنخرید اینترنتی
نظرات (0)
افزودن نظر