محصول BNPL کارنو بانک تجارت پیشنهادی برای افزایش توان خرید مردم

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، محصول خرید اعتباری کوتاه مدت ماهانه «BNPL» بانک تجارت با هدف افزایش قدرت خرید کارکنان سازمان‌ها در دسترس مشتریان قرار دارد.

محصول خرید اعتباری کوتاه مدت ماهانه ( BNPL) بانک تجارت، راهکاری ارزان قیمت و آسان جهت تامین نیاز مالی کوتاه مدت مشتریان است و بابت استفاده از این اعتبار هیچ گونه سودی از مشتری اخذ نمی شود.

تمامی اشخاص حقیقی حقوق بگیر که شرایط بهره‌مندی از محصولات و خدمات بسته ارزش کارکنان( کارنو) را احصا کرده و حداقل دو ماه از واریز حقوق به حساب جاری ایشان نزد بانک تجارت طی واریزی‌های مستمر ماهانه، سپری شده باشد امکان استفاده از محصولBNPL کارنو را که دومین محصول بسته ارزش کارکنان(کارنو) است، دارند.

متقاضیان محصول BNPL در بازه زمانی مشخص تا سقف اعتبار تخصیص داده شده می‌توانند اقدام به خریدکالاهای مورد نظر کرده و پس از پایان بازه زمانی مجاز، بانک نسبت به برداشت و تسویه مبالغ خرید از حساب آن مشتری و تسویه با شرکای تجاری اقدام می‌کند.

پس از اخذ گواهی معتبر امضای دیجیتال در بستر اپلیکیشن امضای تجارت، مراحل مربوط به تشکیل پرونده اعتباری، فعال‌سازی اعتبار، انعقاد قرارداد تامین اعتبار بر پایه عقد مرابحه و اخذ قرارداد لازم الاجرا به عنوان وثیقه به‌صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکشن باجت صورت می‌پذیرد.

زمان تسویه اعتبار تخصیصی مصرف شده سی‌ام ماه و لحاظ 5 روز تنفس است، به طوریکه در تاریخ 30 ام هر ماه و بر اساس خریدهای صورت گرفته در طی ماه توسط مشتری، صورتحساب بازپرداخت بدهی صادر و از زمان صدور صورت حساب، مشتری موظف است طی دوره تنفس (5 روز تقویمی) نسبت به بازپرداخت بدهی اقدام کند.

بانک تلاش کرده است با عقد تفاهم‌نامه و مشارکت بزرگترین پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات اعتباری در این حوزه، بستر جامعی برای رفع نیازهای مشتریان فراهم آورد.

مشتریان می‌توانند از خرید اعتباری کوتاه مدت ماهانه (BNPL) بانک تجارت در شبکه گسترده آنلاین و آفلاین نظیر فروشگاه‌های جانبو، هایپر فامیلی و فروشگاه‌های هفت و سایر وب سایت‌های فروش طرف قرارداد استفاده کنند.

از دیگر مزیت‌های استفاده از خدمت خرید اعتباری کوتاه مدت (BNPL) آن است که مشتریان می توانند تمامی خدمات اعتباری مورد نیاز خود نظیر مشاهده، خرید، تسویه و بازپرداخت را تنها از طریق اپلیکیشن باجت دریافت کنند.

سرویس الان بخر بعداً پرداخت کن چگونه کار می‌کند؟

تا اینجا گفتیم سرویس الان بخر بعداً بپرداز یا BNPL، در ادبیات کسب و کار امروز نوعی روش تأمین مالی کوتاه‌ مدت به شمار می‌رود که به مصرف کننده امکان می‌دهد پول خرید خود را بعداً بپردازد. این مدت زمان، محدود و مشخص است و سود فروشنده در این فرایند اغلب صفر یا نزدیک صفر است. به همین دلیل است که روش پرداخت‌ BNPL در بین خریداران تا این اندازه محبوب است. زیرا آسان و اغلب بدون بهره است. سرویس الان بخر بعداً بپرداز می‌تواند نرخ نیمه کاره رها کردن خرید را کاهش، و در مقابل، تمایل به سنگین‌تر کردن سبد خرید را افزایش دهد.

استفاده از سرویس اعتباری BNPL برای انجام پرداخت‌ها در یک خرید بزرگ، شبیه یک وام شخصی است. شما طی چندماه، اقساط مساوی را بابت خرید خود پرداخت می‌کنید. همانطور که اشاره شد این وام‌ها اغلب، تا زمانی که پرداخت‌های خود را به موقع و به طور کامل انجام دهید، بدون بهره هستند. یکی دیگر از تفاوت‌های BNPL با وام‌های سنتی همین موضوع است که شما در پرداخت وام به شیوه سنتی، یا خرید از طریق کارت اعتباری، بابت هر قسط درصدی سود نیز پرداخت می‌کنید.

مزایای سرویس الان بخر بعداً پرداخت کن

مثل هر پدیده‌ی شناخته شده‌ی دیگری، سرویس اعتباری الان بخر بعداً پرداخت کن مزایای بسیار زیادی، هم برای مشتری و هم برای فروشنده، دارد. البته، باز هم مثل هر پدیده شناخته شده دیگری، روش BNPL اشکالاتی نیز دارد که آگاهی از آنها کمک می‌کند موقع انتخاب این روش برای پرداخت، آگاهانه‌تر و با ریسک کمتری عمل کنید. این نکته به ویژه برای فروشندگان، به دلیل تأثیراتی که می‌تواند نظر مشتری را نسبت به برند تغییر دهد، اهمیت دارد.

در این بخش مزایای  BNPL و در بخش بعد معایب آن را برخواهیم شمرد.

خدمات اعتباری BNPL با استفاده از رمز ارز: بر خلاف شکل‌های سنتی وام بانکی، امروزه بسیاری از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات الان بخر بعداً بپرداز، رمز ارز نیز می‌پذیرند. این موضوع، کار را برای مشتریانی که بخشی از دارایی‌های دیجیتالی آنها به صورت رمز ارز است خیلی راحت‌تر می‌کند.

سرویس الان بخر بعداً بپرداز یک معادل جایگزین برای کسانی است که کارت اعتباری ندارند. اقلیت قابل توجهی از مشتریان امریکایی (حدود ۲۰٪) کارت اعتباری ندارند و حدود ۵۵٪ از مشتریان دارای کارت اعتباری، حداقل یک کارت دارند که تمام اعتبار آن را مصرف کرده‌اند. خدمات BNPL بسیاری از مزایای مشابه کارت اعتباری را ارائه می‌دهد، اما برای خریدهای کوچکتر و فردی. حتی می‌توانید قبل از خرید با درخواست شماره کارت مجازی، از خدمات BNPL مانند کارت اعتباری استفاده کنید. این شماره کارت دقیقاً مقدار پول مورد نیاز برای تکمیل خرید شما را پوشش می‌دهد. همه این کارها را می‌توانید در وب سایت فروشنده BNPL یا از طریق برنامه گوشی هوشمند آن انجام دهید.

گزینه‌های پرداخت انعطاف پذیر: اکثر خدمات BNPL گزینه‌هایی را در محل فروش به مشتریان ارائه می‌دهند. به عنوان یک مشتری، می‌توانید با استفاده از سرویس BNPL، کل قیمت خرید را بپردازید، یا می‌توانید بیش از یک روش را برای خرید خود انتخاب نمایید. یعنی ترکیبی از BNPL و سایر منابع پرداخت (مانند کارت نقدی) را برای پرداخت مورد استفاده قرار دهید.

پرداخت بدون بهره: اگر یک دوره وام کوتاه مدت را انتخاب کنید و پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهید، می‌توانید بدون پرداخت هیچ سودی از خدمات اعتباری الان بخر بعداً پرداخت کن برخوردار شوید.

بررسی سوابق اعتباری هیچ تأثیری بر اعتبار شما ندارد. اکثر فروشندگان BNPL برای تأیید صلاحیت مشتریان متقاضی استفاده از خدمات BNPL سوابق اعتباری آنها را بررسی می‌کنند که این فرایند با عنوان soft credit check شناخته می‌شود. نکته جالب اینجاست که بر خلاف چک اعتباری، soft credit check باعث کاهش امتیاز اعتباری مشتری نمی‌شود. از سوی دیگر، اگر مشتری در پرداخت‌های خود به فروشنده BNPL تأخیر داشته باشد، این موضوع به دفاتر اعتباری گزارش می‌شود، دقیقاً مانند زمانی که پرداخت‌های کارت اعتباری را با تأخیر انجام می‌دهند.

نرخ تبدیل بالاتر: خرده فروشان زمانی که گزینه‌های پرداخت BNPL را ارائه می‌دهند، به طور متوسط ۲/۱٪ نرخ تبدیل بالاتری را مشاهده می‌کنند.

افزایش حجم سفارش خرید: شرکت‌های پشتیبان خدمات BNPL گزارش می‌دهند که خرده‌ فروشان، در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت، تا ۸۵ درصد بیشتر مقادیر متوسط سفارش را برای خریدهای با استفاده از BNPL دریافت می‌کنند.

تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد: ارائه گزینه پرداخت BNPL به مشتریان کنترل بیشتری بر نحوه پرداخت آنها می‌دهد که این امر، منجر به تجربه بهتر مشتری می‌شود.

افزایش دسترسی: با ارائه طرح‌های پرداخت BNPL، می‌توانید دسترسی خود را به مشتریان با سرمایه اولیه کمتر، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، افزایش دهید. در واقع ۷۵ درصد از کاربران BNPL یا «نسل Z» یا «نسل هزاره» (حدوداً معادل متولدین دهه ۶۰ تا دهه ۸۰ در ایران) هستند.

فروش محصولات با ارزش را آسان‌تر می‌کند: حدود ۴۵ درصد از مشتریان BNPL از این سرویس برای خریدهایی استفاده می‌کنند که در غیر این صورت با بودجه آن‌ها همخوانی ندارد. فروشندگانی که سرویس BNPL را جزو گزینه‌های فروش خود قرار می‌دهند شانس فروش بیشتر را برای خودشان ایجاد می‌کنند زیرا با سرویس BNPL افراد بیشتری توان خرید کالاهای سنگین را به دست می‌آورند.

معایب خدمات اعتباری BNPL

هزینه‌های تأمین کننده را دریافت می‌کند: همانطور که اشاره شد شرکت‌های ثالثی سرویس الان بخر بعداً پرداخت کن را پشتیبانی می‌کنند. این شرکت‌ها درصد کمی کارمزد دریافت می‌کنند که در اقساط ماهیانه‌ای که مشتری باید پرداخت کند محاسبه می‌شوند.

جریمه دیرکرد دارد: اگر مشتری قسطی را در طرح پرداخت خود به موقع پرداخت نکند، متحمل هزینه تأخیر می‌شود. اگر شما یک فروشنده ارائه دهنده BNPL باشید این اتفاق خارج از کنترل شما است. با این حال ممکن است خیلی از مشتری‌ها این جریمه دیرکرد را از چشم شما ببینند و نسبت به برند شما احساس منفی پیدا کنند که این اصلاً به نفع شما نخواهد بود.

امتیاز اعتباری را کاهش می‌دهد: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تحت تأثیر تأخیر یا از دست دادن پرداخت‌ها قرار گیرد، کاهش امتیاز اعتبار مشتریان است. درست مثل حالت قبل، در این مورد هم در حالی که این کار از دست شما خارج است، به نوبه خود می‌تواند باعث ایجاد خشم مشتری نسبت به برند شما شود.

باعث ایجاد بدهی می‌شود: از آنجایی که سرویس اعتباری BNPL خرید اقلام گران قیمت را برای بسیاری از اقشار آسان‌تر می‌کند، این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری وسوسه شوند کالاهایی را بخرند که واقعاً توانایی پرداخت قیمت آنها را ندارند. بیش از ۴۶ درصد از کاربران BNPL پیش‌بینی می‌کنند که پرداخت‌هایشان با دیرکرد چند ماهه، در سال آینده انجام شود. این عامل می‌تواند باعث افزایش بدهی و سود پرداختی خریدار به کسب و کار شما شود.

BNPLBNPL کارنو بانک تجارتاپلیکیشن باجتالان بخر بعدا پرداخت کن
نظرات (0)
افزودن نظر