صادرات لبنیات ایران به ژاپن فراهم شد

به گزارش پایگاه خبرنگاری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا شرکت فرآورده‌های لبنی “گلا” با گذراندن آزمون‌های سخت بهداشتی و تضمین کیفتی کشور ژاپن و مشارکت فعال در تدوین و تنظیم پروتکل‌های بهداشتی و کیفی دو کشور، موفق شد به عنوان اولین شرکت لبنی ایران محصولاتش را وارد بازار ژاپن کند.

 با ورود “گلا” به بازار ژاپن، عملا امکان صادرات لبنیات ایران به ژاپن، با رعایت سندهای کیفی تدوین شده بین دو کشور، فراهم شده است.

بوته نصراله‌پور، معاونت کیفیت شرکت فرآورده‌های لبنی “گلا” آمل در این باره گفت: صادرات به ژاپن از سالها قبل در سازمان گلا هدف‌گذاری و مطالعات اولیه آن انجام شده بود ولی اقدام رسمی برای بازاریابی و ارزیابی کیفی محصولات و فرآیندهای مرتبط از سال ۹۷ آغاز شد.

نصراله‌پور افزود: در این مدت چند فعالیت اصلی پیگیری می‌شد؛ نخست بازاریابی و شناخت نیازهای جامعه مصرف ژاپنی و تطبیق آن با توانائی‌های تولیدی و پشتیبانی شرکت، دوم  شناخت و تطبیق سازمان “گلا” با ضوابط قانونی به ویژه ضوابط بهداشتی و کیفی سخت‌گیرانه کشور ژاپن و در ادامه و شاید زمان‌برترین فعالیت، ایجاد هماهنگی بین وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دو کشور برای تنظیم پروتکل‌های بهداشتی و کیفی صادرات لبنیات ایران به ژاپن بود که در این بین نقش ستادی سفارت ایران در ژاپن مثال‌زدنی بود.

ژاپن جزو بازارهای معتبر به ویژه در شاخص‌های بهداشتی و کیفی محصولات غذایی‌ست که اضافه شدن آن به بازارهای هدف صادرات لبنیات کشور قطعا بر اعتبار صنعت غذا و به ویژه لبنیات کشور تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

شرکت فرآورده‌های لبنیصادرات لبنیاتگلا
نظرات (0)
افزودن نظر