عدم اجرای برخی اپلیکیشن‌های همراه‌‌بانک روی آیفون

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، از زمان تشدید تحریم‌های آمریکا، اپل اپلیکیشن‌های ایرانی را از فروشگاه آنلاین اپ استور حذف کرده است و اجازه‌ی انتشار آن‌ها را نمی‌دهد. بر همین اساس، اکثر سازندگان پلتفرم‌ها سراغ توسعه‌ی نسخه‌ی تحت‌وب رفتند؛ اما برخی از سرویس‌ها همچنان در قالب اپلیکیشن بومی روی آیفون دردسترس‌ بودند.

بر اساس گزارشات بدست آمده از اواخر شب گذشته، اپلیکیشن‌های بانکی خارج از اپ استور که از‌طریق پروفایل نصب شده‌اند، اجرا نمی‌شوند. ظاهراً پروفایل این اپلیکیشن‌ها از بخش تنظیمات آیفون حذف شده است و امکان نصب مجدد آن‌ها وجود ندارد.

کاربران اپلیکیشن همراه کارت از شب گذشته با پیام خطایی در دستگاه‌های خود مواجه شده‌اند که اعلام می‌کند «این اپلیکیشن دیگر در‌دسترس نیست». با مراجعه به منو تنظیمات متوجه می‌شوید پروفایل اپلیکیشن همراه کارت حذف شده است و امکان نصب مجدد آن وجود ندارد.

دلیل اصلی بروز این مشکلات مشخص نیست؛ اما کارشناسان در این زمینه احتمال می‌دهند که این محدودیت‌ها از سمت خود اپل به صورت یک‌طرفه ایجاد شده است. دراین‌میان، بانک تجارت در پیامکی به مشتریانش گفته است که اپلیکیشن همراه‌بانک تجارت به‌زودی از کار می‌افتد. همچنین در‌حال‌حاضر، برای دسترسی به خدمات بانکی می‌توانید از نسخه‌ی تحت‌وب اپلیکیشن‌ها استفاده کرد.

منبع: تسنیم

اپلیکیشنهمراه‌‌بانک آیفون
نظرات (0)
افزودن نظر