تفاهم نامه همکاری ۳ ساله هلدینگ صاد با استارت آپ استودیوی اکتا امضا شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای بانک صادرات ایران در حوزه بلاک چین و سیاست‌های کلان نظام بانکی مبنی‌بر توسعه این تکنولوژی‌ها، هلدینگ صاد به‌عنوان هلدینگ نوآوری و فناوری بانک صادرات ایران با استارتاپ استودیو اکتا که به‌صورت تخصصی در حوزه بلاک چین و تکنولوژی‌های مرتبط با آن فعالیت می‌کند، تفاهم‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.

مرکز فناوری صاد با این همکاری سعی دارد اکوسیستم بانکداری ایران را با حضور گروه‌های جوان فین‌تکی و ایستادن بر لبه تکنولوژی فعال‌تر نماید.

گفتنی است شتاب دهنده اکتا با هدف حمایت از ایده های نو آورانه در صنعت فناوری بلاکچین در سال ۱۳۹۷ با سرمایه گذاری موسسه برکت شروع به کار نموده است. استارتاپ استودیو با نام علمی و انگلیسی Startup Studio همچون کارخانه‌ای است که به‌طور مستمر به تولید فکر و ایده برای بررسی می‌پردازد. سپس روی ایده تعریف‌شده، کار کرده و بر اساس منابع و امکانات به یک استارتاپ و برند موفق در آینده تبدیل می شود. استارتاپ استودیو با نام استارتاپ فکتوری و کارخانه استارتاپ نیز شناخته می‌شود که از ابتدای تولید همراه استارتاپ است و در واقع ورودی تیم استارتاپ و ایده محسوب می‌شود. روند استارتاپ در استارتاپ استودیو برخلاف شتاب دهنده با ایده شروع می‌شود نه کارآفرین.

امیر مسعود پورهاشم، مشاور کسب و کار هلدینگ صاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما عنوان کرد: در این تفاهم نامه ،برگزاری دوره های آموزشی در حوزه بلاکچین و حمایت از تیم های استارت آپی در نظر گرفته شده است. تفاهم نامه صاد با استودیو اکتا 3 ساله است.

وی ادامه داد: بانک صادرات بنا به برنامه هایی که در حوزه ریال دیجیتال دارد ، به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت ریال دیجیتال به دنبال ایجاد اکوسیستمی در حوزه بلاکچین است. به همین خاطر با استارت آپ استودیو اکتا تفاهم نامه همکاری امضا کرد که بتواند علاوه بر حمایت از تیم های استارت آپی، نیازمندی های جدید بانکی را با پتانسیلی که میان جوانان استارت آپی وجود دارد ، پوشش دهد.

پورهاشم تاکید داشت: استارت آپ استودیوها معمولا به دنبال گردآوری تیم های جوان هستند که ایده های جدیدی را ارائه می کنند . سپس روی این ایده ها کار می شود و در بازه زمانی مشخص اجرا خواهد شد. یکی از این استارت آپ استودیوها ،اکتا بوده که در حوزه بلاکچین کار می کنند.

استارت آپاستودیوی اکتابلاکچینریال دیجیتالهلدینگ فناوری و نوآوری بانک صادرات
نظرات (0)
افزودن نظر