ارزهای دیجیتال چگونه بر سیستم پرداخت و واریز جهانی تاثیر می گذارد؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رمزارزها و استیبل‌کوین‌ها تحت توجه نظارتی قرار گرفته‌اند. زیرا نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد که روسیه می‌تواند از آن‌ها برای فرار از تحریم‌های مالی اعمال‌شده از زمان حمله به اوکراین استفاده کند.

مسئول پرداخت و واریز بانک ژاپن گفت: این رمزارزها می‌توانند سیستم واریز جهانی را از بین ببرند. زیرا به‌راحتی امکان دور زدن روش معمول پرداخت با دلار آمریکا، یورو و ین را فراهم می‌کنند. با استفاده از استیبل‌کوین‌ها ساختن یک سیستم واریز جهانی مستقل چندان سخت نیست.

بر اساس این اعلام، سیاست‌گذاران اقتصاد پیشرفته گروه هفت باید در خصوص نحوه به‌روزرسانی قوانین فعلی به اتفاق نظر برسند. قوانینی که رشد روزافزون ارزهای دیجیتال را مد نظر قرار نمی‌دهد.

به نقل از رویترز، کشورهای گروه هفت در حال کار کردن بر روی این موضوع هستند. اما کنترل رمزارزها و استیبل‌کوین‌ها به این راحتی نیست. زیرا از طریق آنها سرمایه‌داران می‌توانند انتقال سرمایه را بسیار آسان‌تر روش قانونی آن انجام دهند.

ارز دیجیتال مخصوص بانک‌ها

نگرانی‌ها بابت حریم خصوصی و پولشویی روی طراحی «ین دیجیتال» نیز تاثیر می‌گذارد. بانک ژاپن مرحله دوم آزمایشات خود را که حدود یک سال به طول انجامید، در ماه آوریل آغاز می‌کند. در این آزمایشات این بانک تعیین می‌کند آیا می‌تواند بر میزان پولی که هر نهاد می‌تواند نگه دارد محدودیت اعمال کند یا خیر.

احتمالا تصمیم نهایی در زمینه ارز دیجیتال مخصوص بانک‌ها (CBCD) تا سال ۲۰۲۶ گرفته شود. اما به سرعت عملکرد سایر بانک‌های مرکزی نیز بستگی دارد.

مسئول پرداخت و واریز بانک ژاپن گفت: با توجه به اینکه چه تعداد بانک ملی پیشرفته به طور جمعی و همزمان و بطور قابل توجهی در راستای طراحی رمزارز مخصوص بانک حرکت می‌کنند. این کار می‌تواند باعث تغییرات بزرگی در سیستم واریز و پرداخت در آینده شود. ژاپن نیز می‌خواهد مطمئن شود از این قافله عقب نمی‌ماند.

گروه هفت باید هر چه سریع‌تر یک چارچوب مشترک برای کنترل رمزارزها در نظر بگیرد. این ارزهای دیجیتال می‌توانند برای دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه استفاده شود.

 

منبع: تجارت نیوز

پرداخت الکترونیکپولشوییرمزارزهاسیستم پرداخت جهانی
نظرات (0)
افزودن نظر