پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار فقره وام بدون ضامن از بهمن ماه تاکنون

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ذبیح الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه سفر یکروزه خود به قزوین در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بوده و بدون ضامن به افرادی، چون کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مختلف و بازنشستگان پرداخت شده است.

سلمانی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تسهیل در شرایط پرداخت وام به افراد جامعه مقرر شد شاغلان و افراد حقوق بگیر از مجموعه‌های دولتی و بازنشستگان با رده اعتباری (الف و ب) بتوانند از همان بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنند تا سقف ۵۰ میلیون تومان با تایید ذیحسابی و نامه کسر از حقوق و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با پرداخت یک فقره چک یا سفته تسهیلات دریافت نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات با شرایط آسان برای شاغلان بخش خصوصی که از رده اعتباری مناسب برخوردار باشند و بدهی به سیستم بانکی نداشته باشند نیز هدفگذاری شده است.

سلمانی تأکید کرد: با مدیران بانک‌هایی که از بخشنامه‌ها و دستور‌های وزرات اقتصاد پیرامون ارایه تسهیلات خرد با شرایط آسان استنکاف کنند برخورد می‌شود و سیستم‌های نظارتی بانک ها، بانک مرکزی و وزرات اقتصاد در این رابطه فعال شده و تاکنون چندین مدیر بانک نیز به این دلیل از سمت خود برکنار شده اند.

اعتبارسنجیتسهیلات خردوام بدون ضامن
نظرات (0)
افزودن نظر