پیش بینی کیف پول الکترونیک در کارت هوشمند ملی

صدور 10 هزارکارت هوشمند ملی آزمایشی در قم

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

معاون سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال کل کشور از صدور 10 هزار کارت هوشمند ملی برای شهروندان قم خبر داد و گفت: در صورت صدور کارت هوشمند ملی، تولید و توزیع شناسنامه های جدید متوقف نمی شود چرا که شناسنامه در کشور ما یک سند هویتی ماندگار است.

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: کارت هوشمند ملی هم اکنون به صورت آزمایشی در استان قم برای مردم این شهر صادر شده که پس از تصویب نهایی در مجلس و تامین اعتبار برای همه مردم کشور صادر می شود.

معاون سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال کشور درباره مشخصات کارت هوشمند ملی گفت: در این کارت علاوه بر اطلاعات هویتی و امضای الکترونیک، کیف پول الکترونیک هم تعبیه شده است و حتی قابلیت ذخیره اطلاعات پزشکی فرد نیز وجود دارد که قطعا کاربرد بالایی در نظام سلامت کشور به همراه دارد.

اسماعیلی ادامه داد: البته دستگاههای دیگر نیز می توانند از امکانات وسیع این کارت استفاده کنند و کارت هوشمند قطعا در انتخابات نیز کاربردهای بسیاری دارد.

وی با اشاره به صدور 75 هزار شناسنامه جدید در کشور گفت: با خرید دستگاههای چاپگر جدید و مجهز شدن مراکز ثبت احوال استانها به این دستگاهها امیدواریم که روند صدور شناسنامه های جدید سرعت بیشتری بگیرد.

معاون سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه شناسنامه های جدید برای همه مردم صادر نمی شود گفت: تنها در صورت مفقود شدن شناسنامه، اصلاح اطلاعات هویتی و عکس دار کردن شناسنامه نوجوانان بالای 15 سال، شناسنامه جدید برای افراد صادر می شود.

اسماعیلی افزود: در صورت صدور کارت هوشمند ملی، تولید و توزیع شناسنامه های جدید متوقف نمی شود چرا که شناسنامه در کشور ما یک سند هویتی ماندگار است.

کاربردهای کیف پول الکترونیکیکارت ملی
نظرات (0)
افزودن نظر