چهار راهبرد ترسیم شده برای صنعت بیمه

فرشباف خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جواد فرشباف در حاشیه همایش فعالان بیمه با عنوان بازاریابی و فروش در جمع خبرنگاران افزود: در طراحی‌های صورت گرفته در این مسیر بیش از 370 چالش در صنعت بیمه شناسایی و با توجه به نگاه به آینده و چالش‌های مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت.


وی تصریح کرد: گسترش پوشش‌های بیمه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی یا عمق‌بخشی در قالب پوشش‌های بیمه‌ای مربوط به بنگاه‌های اقتصادی محور دیگر ترسیم شده برای صنعت بیمه است که با نرخ رقابتی برای جامعه عرضه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: نظارت نهادینه، خود تنظیم و آینده‌نگر از دیگر محورها‌ست که هم باید دستگاه حاکمیتی اصلاحاتی را در ساختار و عملکرد داشته باشند و هم خود تنظیمی مانند حسابرسی داخلی را نهادینه کنند.


فرشباف با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و اتکایی کشور و افزایش ارتباطات بین‌المللی با توجه به توان و قدرت کشورمان در مقابل سایر کشورها از جمله این محورهاست، گفت: دومین سال اجرای برنامه تحول را تا پایان دی‌ماه سپری می‌کنیم و کتابی را در قالب عملکرد برنامه اول آماده کردیم.


وی با بیان اینکه ضریب خسارت بیمه 75 درصد در کشور است، افزود: 22 شرکت بیمه‌ای فعال در بخش‌های مختلف در کشور وجود که در حال فعالیت هستند.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بیمه شخص ثالث 45 درصد از فعالیت‌های صنعت بیمه را در اختیار دارد، بیان داشت: سهم بیمه زندگی از پنج درصد به 9 درصد رسیده است.


وی اظهار داشت: قبل از اجرای برنامه طرح تحول صنعت بیمه 75 درصد از شرکت‌های بیمه در اختیار بیمه‌های دولتی بود اما در حال حاضر سهم بیمه‌های غیردولتی به 54 درصد رسیده است.


فرشباف تصریح کرد: تمام اقدامات مطابق با اصل 44 قانون اساسی جاری شده است و برای عرضه سه شرکت در بورس و واگذاری آن‌ها همکاری‌های مشترک را بین بورس، بیمه‌ها، بانک‌ها و بازارها ایجاد شده است.


وی افزود: 72.5 درصد از سهم بازارها توسط نمایندگان، کارگران و در واقع با واسطه‌گران به فروش می‌رسد و تنها 27.5 درصد شرکت‌های مستقیم در کسب حق خود دخالت دارند.


رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نمایندگی‌های بیمه از تعداد 8 هزار و 500 نمایندگی در ابتدای اجرای این برنامه به 20 هزار نمایندگی افزایش یافته است و در مجموع 288 کارگزاری در سطح کشور داریم.


وی خاطرنشان کرد: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور در سال 88 را 46 هزار میلیارد ریال است و در سال گذشته درصد رشد تولیدی حق بیمه 14.5 درصد و ضریب نفوذ صنعت بیمه 1.4 در کشور بوده است که این ضریب در استان کرمان 1.14 است.
فرشباف با اشاره به اینکه استان کرمان نزدیک به آمار میانگین کشوری در صنعت بیمه حرکت می‌کند، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شرکت‌های این استان انتظار رشد صنعت بیمه در کرمان را داریم.


وی بیان داشت: در حال حاضر خیزش ویژه ای برای صنعت بیمه به وجود آمده که امیدواریم این نیروها بتوانند بازار را برای تحریک تقاضا فعال کنند.


فرشباف با تاکید بر ایجاد انگیزه و تمایل بازاریان به ایجاد و کشف بازارهای جدید خاطرنشان کرد: بیمه‌گران باید متخصص باشند و مسئولان استانی باید از دستگاه‌های اجرایی بخواهند که قسمت اعظمی از بیمه‌نامه‌ها در درون استان ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف و فلسفه ورود بیمه خصوصی به سیستم صنعت بیمه کشور و بیمه‌های دولتی که باید به سمت خصوصی بروند، ایجاد یک بازار رقابتی مناسب و گسترش ضریب نفوذ صنعت بیمه است.


فرشباف بیان داشت: نمایندگی‌های بیمه باید برای کسب بازارهای جدید افزایش یابند و در برخی مواقع شاهد شکل‌گیری کاذب دفاتر نمایندگی برخی شرکت‌های بیمه هستیم.


وی با اشاره به اجرایی شدن قانون بیمه شخص ثالث از سال 87 تاکنون گفت: تعیین تعرفه حق بیمه شخص ثالث از بندهای این قانون است که هنوز به تصویب نرسیده است.


فرشباف تصریح کرد: هزینه بیمه‌های اداری و عمومی بیمه ایران به عنوان بیمه دولتی کشور کمتر از شرکت‌های خصوصی است.
وی افزود: هدف ما این است که صنعت بیمه نگاه توسعه‌ای را در کشور داشته باشد و کشور ایران رتبه 46 صنعت بیمه را در بین کشورهای جهان دارا‌ست.

نظرات (0)
افزودن نظر