پارسی همچنان بر تومان پیشتاز است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک براساس گزارش ایرنا از نتایج نظر سنجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون 48 هزار و 584 نفر در نظر سنجی بانک مرکزی در خصوص حذف چهار صفر و تغییر نام پول ملی، شرکت کرده اند که 79درصد را مردان و 19 درصد را زنان به خود اختصاص داده اند.
همچنین تاکنون بیشترین پاسخگویان (62درصد) که در این نظرسنجی شرکت کردند در گروه سنی 25 تا 40 سال قرار دارند و 58 درصد پاسخگویان دارای مدرک فوق دیپلم، لیسانس و یا دانشجو هستند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی،63 درصد پاسخگویان نخستین اولویت آنها در استفاده از ابزارهای پرداخت، ابزار الکترونیک، هفت درصد چک شخصی و 28 درصد اسکناس و مسکوک است.

همچنین 53 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی طی یک سال گذشته بیش از 30 درصد مبادلات پولی خود را نظیر پرداخت قبوض، خرید کالا و خدمات، حواله وجوه و برخی موارد دیگر از طریق ابزارهای الکترونیکی، انجام داده اند.

نتایج این نظرسنجی بر اساس نامگذاری پول فرعی جدید(سکه) نشان می دهد 22 درصد گزینه ریال و 40 درصد دریک را انتخاب کردند.
یادآوری می شود، سکه داریک به وسیله داریوش اول بین سالهای 466 -522 پیش از میلاد معرفی شده و ضرب آن با یورش اسکندر مقدونی در 330 پیش از میلاد پایان یافته است.

همچنین 32 درصد با افزایش سهم سکه در مبادلات مالی جامعه به جای اسکناس موافق و 67 درصد مخالف هستند.
نتایج این نظر سنجی نشان می دهد 34 درصد پاسخگویان برای پشت اسکناس چهره دانشمندان، نویسندگان و شعرای ایرانی را انتخاب کرده اند.

 

نظرات (0)
افزودن نظر