بسته سیاستی جدید از شنبه اجرا می شود/دلار تک نرخی ۱۲۲۶ تومان

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در مصاحبه با خبر نیمروزی شبکه یک، در پاسخ به سوالی درباره زمان اعمال قیمت جدید نرخ ارز افزود: همین حالا  نرخ ارز تک نرخی را اعلام می کنیم و این مبلغ 1226 تومان است که همکاران محاسبه کرده اند که این نرخ از شنبه پس فردا در تمام نظام بانکی قابل عمل خواهد بود.
وی اظهار داشت: بر همین اساس تمام گشایش های اعتبار ، حواله هاو واردات كالا با این نرخ انجام می شود.

بهمنی با بیان آنكه، از این پس از بازار فرعی صرف نظر می شود،اظهار داشت:این نرخ برای دانشجویان و مسافران نیز اعمال می شود و آنها پس از ارایه مبلغ مورد نظر ارز خود را در گیت و با ارایه پاسپورت تحویل می گیرند.

رییس كل بانك مركزی ادامه داد: مسافرانی كه دارای پرواز های طولانی هستند از مبالغ بیشتری از ارز استفاده خواهند كرد و دیگر نیازی به مراجعه به بازار آزاد نیست.

وی در خصوص سیاست های جدید پولی و اعتباری نیز گفت: این سیاست ها از روز شنبه در سیستم بانكی عملیاتی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: این زمینه را فراهم کردیم که  افرادی که حتی مسافرتهای دورپرواز را دارند بتوانند مبالغ بیشتری از ارز استفاده کنند و هیچ مشکلی برای هیچ یک از هموطنان نباشد.

وی افزود: بنابراین نیازی به مراجعه به بازارهای آزاد برای تهیه ارز وجود نخواهد داشت و نظام بانکی همه نیازهای آنها را با توجه به مصرفشان برآورده می کند.

بسته سیاستی جدیدقیمت تک نرخی دلار
نظرات (0)
افزودن نظر